۶ نکته در انتخاب دستگاه حضور و غیاب ایرانی :

ما برای انتخاب بین دستگاه های حضور و غیابی که در داخل کشور تولید می شوند و تولید کننده های ایرانی دارند، باید چند نکته را در نظر بگیریم.

نکته ی اول: سابقه ی شرکت است؛

اینکه یک شرکتی که مدت ها است که در این عرصه فعالیت می کند و شناخته شده است، طبیعتاً الزاماتی را برای آن شرکت به همراه می آورد؛

مثلاً اینکه بتواند از برند خودش محافظت کند یا بتواند مشتریان خودش را راضی نگه دارد. همین موضوع، باعث می شود سرویس و خدماتی را که به مشتریان ارائه می کند، در یک سطح قابل قبولی نگه دارد.

پس سابقه ی شرکت و نام شرکت در صنعت حضور و غیاب، صنعت مدیریت منابع انسانی و اینکه در این زمینه ها فعالیت قدیمی داشته باشد، طبیعتاً می تواند باعث شود مشتری سرویس بهتری را از ایشان دریافت کند.

نکته ی دوم: این است که این شرکت چقدر سابقه ی تولید دارد.

بین ارائه ی خدمات و تولید، تفاوت هایی وجود دارد؛

تولید، ساختار خودش را احتیاج دارد. احتیاج به این دارد که محصولی که قرار است تولید شود، در وهله ی اول دانش فنی مرتبط در آن شرکت وجود داشته باشد، سوابق تولید در آن شرکت وجود داشته باشد یا اگر چالش هایی که در حین تولید امکان دارد رخ دهد، آن شرکت با آن ها آشنا باشد.

هر چه سابقه ی تولید بیشتر باشد، طبیعتاً با این موضوعات بیشتر درگیر بوده و در راه رفع این مشکلات قدم هایی برداشته یا مشکلات خود را حل کرده است.

پس سابقه ی تولید هم در کنار سابقه ی شرکت می تواند هم زمان آیتم های مهمی برای تصمیم گیری باشد.

نکته ی سوم: خود آن تجهیز یا خود آن دستگاه است؛

یعنی، بازخورد مشتریان نسبت به آن دستگاه یا آن تجهیز چه بوده؟ آیا مشتریان از آن راضی هستند؟

تحقیق خیلی ساده ای است که مشتری می تواند انجام دهد؛

به طور مثال، یک مشتری نزد مشتری دیگر یا همکار، دوست و آشنایی دستگاهی را می بیند و از او می پرسد که این دستگاه حضور و غیاب چطور کار می کند؟ از آن رضایت داری یا خیر؟ بازخورد مشتری دوم، برای این مشتری بالقوه خیلی می تواند مهم باشد؛ اینکه در عمل، کسی که روی آن دستگاه کار می کند، از عملکرد آن دستگاه رضایت داشته باشد یا خیر.

پس بازخورد مشتریان در خصوص دستگاه و سابقه ی تولید دستگاه (اینکه چه مدت زمان است آن دستگاه در بازار حضور دارد)، می توانند عوامل تعیین کننده ای باشند.

دستگاهی که سال ها تولید شده، طبیعتاً یکی از عللی که هر روز تولید می شود و استقبال از آن وجود دارد، این است که آن دستگاه قاعدتاً نیاز مشتریان بسیاری را در این سال ها برطرف کرده است؛ پس می تواند نیاز یک مشتری جدید را نیز برطرف کند.

نکته ی چهارم: امکانات دستگاه است؛

اینکه این دستگاهی که شما می خواهید خرید کنید، اصلاً پاسخگوی نیازهای شما است؟

به طور مثال، حافظه ی بازار را دارد؟

تکنولوژی یا آن فناوری که شما به آن احتیاج دارید را در اختیارتان قرار می دهد؟

اگر شما می خواهید از فناوری کارت نیز در کنار اثر انگشت استفاده کنید، این دو فناوری را در کنار هم دارد یا خیر؟

کلیدهای عملیاتی روی آن وجود دارد؟

شما می توانید مرخصی یا مأموریت را از روی دستگاه مشخص کنید؟

امکانات ارتباطی لازم را دارد؟ به طور مثال، شما اگر امکان برقراری کابل شبکه به دستگاه تان را ندارید، آیا این دستگاه می تواند از شبکه ی وای فای استفاده کند؟

اگر شما در یک موقعیت خاصی هستید و امکان ارتباط با شبکه یا وای فای را ندارید، اما می توانید از طریق پورت RS232 ارتباط بگیرید، این دستگاه این امکان را به شما خواهد داد؟ با پورت RS485 می تواند کار کند؟

هر چه درگاه های ارتباطی این دستگاه بیشتر باشد، طبیعتاً پاسخگوی نیازهای بیشتری خواهد بود. این درگاه ارتباطی، در شرایط خاص می تواند گره گشا باشد.

نکته ی پنجم: به بعد از خرید این دستگاه بر می گردد؛

یعنی شما فرض کنید این دستگاه را خریدید، صرف اینکه این دستگاه نیازهای عملکردی و عملیاتی شما را فراهم کند، شاید لازم باشد؛ ولی قطعاً کافی نیست.

چیزی که این شرایط را کافی می کند، این است که خدماتی که این دستگاه در آینده احتیاج خواهد داشت، فراهم باشد. شرکت تأمین کننده ی دستگاه می تواند نیازهای خدمات پس از فروش شما را هم برآورده کند؟

اگر بعد از مدتی کارکرد دستگاه شما احتیاج به تعمیر داشت، آیا آن شرکت توانایی تعمیر آن را دارد؟

لازم است این دستگاه برای تعمیر به کجا ارسال شود؟ به طور مثال، اگر شما کارگاهی دارید که در شهرستان است و تعمیر فقط در تهران ممکن است؛

در این صورت، آن چند روزی که دستگاه در محلی که باید باشد نیست، وضعیت حضور و غیاب پرسنل چگونه خواهد بود؟

چه کسی می خواهد رسیدگی کند؟

طبیعتاً گستردگی خدمات پس از فروش، می تواند یک عامل مهم برای انتخاب یک دستگاه باشد؛ مخصوصاً اینکه قبلاً هم گفته شده که دستگاه و نرم افزار حضور و غیاب، یکی از مهم ترین اجزایش، خدمات پس از فروش است.

نکته ی ششم: در نهایت، شاید قیمت نیز به عنوان یک فاکتور تأثیرگذار باشد؛

اما در خصوص قیمت، یک نکته ی مهمی وجود دارد، آن هم این است که مشتریان محترم لازم است قیمت دستگاه را با توجه به مجموع عوامل دیگر بسنجند؛

قیمت دستگاه را حتی با خدمات پس از فروش بسنجند و ببینند این دستگاه هر چه گستردگی خدمات پس از فروش داشته باشد، شاید با وجود درصد قیمت بالاتر به صرفه باشد.

سابقه تولید، امکاناتش و… همه ی این ها را باید در نظر بگیرند، بعد قیمت را مقایسه کنند.

برای قیمت کردن این موضوعات را ببینند، بعد راجع به بالا یا پایین بودن قیمت تصمیم گیری کنند.

با توجه به ۶ نکته در انتخاب دستگاه حضور و غیاب ایرانی که در بالا آورده شده است، شما می توانید بهترین دستگاه را با توجه به شرایط خود انتخاب نمایید.