برای بررسی عملکرد کارمندان و کنترل ورود و خروج آن‌ها لازم است که با استفاده از دستگاه حضور و غیاب اطلاعات لازم، به ثبت برسد.
همه‌ی کارکنان با استفاده از دستگاه حضور و غیاب ساعت دقیق ورود و خروج خود را به ثبت می‌رسانند و از این طریق رئیس شرکت می‌تواند با توجه به اضافه کاری‌ها و مرخصی‌ها و غیبت‌ها، دید دقیقی روی عملکرد کارمندانش دارد.
حالا برای اینکه این اطلاعاتی که در دستگاه به ثبت رسیده است را در سیستم داشته باشید تا بتوانید بررسی لازم را روی آن‌ها انجام دهید، باید اطلاعات دستگاه را به روشی مناسب تخلیه و ذخیره کنید.
در ادامه به طور کامل درباره‌ی روش‌های تخلیه اطلاعات از دستگاه حضورغیاب صحبت می‌کنیم.

نحوه تخلیه اطلاعات دستگاه حضور و غیاب چگونه است ؟

برای تخلیه اطلاعات دستگاه حضور و غیاب دو حالت کلی وجود دارد که در ادامه مورد بررسی قرار می‌دهیم.

نرم افزار رایگان حقوق و دستمزد 99

 تخلیه اطلاعات دستگاه حضور و غیاب با استفاده از کامپیوتر

در این روش شما باید بین دستگاه حضور و غیاب و کامپیوترتان، ارتباطی برقرار کنید و مستقیم نرم افزار حضور و غیاب از روی آن کامپیوتر با دستگاه حضور و غیاب در ارتباط باشد و اطلاعات آن را تخلیه کند.
در این حالت، شیوه‌های مختلفی ممکن است استفاده شود؛
به‌طور مثال، از پورت‌های سریال استفاده شود، مثل RST32 یا RS485 که هرکدام محدودیت‌ها و مزایای خاص خودشان را دارند؛
یا اینکه با استفاده از کابل شبکه، این ارتباط برقرار شود یا دستگاه و نرم افزار حضور و غیاب، هرکدام در یک شبکه قرار داشته باشند و از طریق آن شبکه‌ها (با سویچ و ارتباطاتی که در شبکه تعریف شده) این ارتباط برقرار باشد؛
یا از طریق وای فای و ارتباط بی سیم، کامپیوتری که نرم افزار در آن وجود دارد و با دستگاه در ارتباط باشند.
این حالت اول است که پورت‌های مختلف را می‌توانید درگیر داشته باشید و از طریق پورت‌ها با هم ارتباط داشته باشید.‌
در این حالت، نرم افزار مستقیم به دستگاه وصل می‌شود، اطلاعات تردد ها را از آن دریافت می‌کند، محاسبه می‌کند و به شما گزارش خواهد داد.

تخلیه اطلاعات دستگاه حضور و غیاب با استفاده از فلش مموری و هارد

دراین روش برای تخلیه اطلاعات می‌توانید از فلش مموری استفاده کنید.
به دلیل عدم نیاز به کابل کشی بین دستگاه و سیستم کامپیوتر از راحت‌ترین روش‌های تخلیه اطلاعات، تخلیه به کمک فلش مموری می‌باشد.
برای اینکارشما نیاز به یک فلش مموری با فرمت FAT32 داشته، به منظور چک کردن این گزینه، شما با اتصال فلش خود به کامپیوتر و با راست کلیک بر روی فلش مموری در قسمت Properties می توانید نوع فرمت فلش مموری را مشاهده کنید.
در این شیوه لازم است شما حتماً در نظر داشته باشید که دستگاه تان قابلیت ذخیره‌ی اطلاعات روی حافظه‌های جانبی را داشته باشد؛ مثلاً دستگاه سامانه هوش تجاری مدیریت پایدار سری B800 می‌تواند مجهز به حافظه‌ی جانبی SD کارت باشد.

تخلیه بار دستگاه حضور و غیاب

به این ترتیب، شما دیتا را وارد حافظه‌ی جانبی می‌کنید و به نرم افزار انتقال می‌دهید.
نکته‌ی مهم این است که در دستگاه سامانه هوش تجاری مدیریت پایدار، زمانی که بخواهند دیتا را از این طریق انتقال دهند، فایلی که ایجاد می‌کند برای دیگر نرم افزارها ناشناخته است؛
دیتا کاملاً امن جابجا می‌شود. این طور نیست که یک خروجی اکسل، ورد یا تکسی ایجاد کنند و این اکسل و ورد و تکس قابلت ویرایش در هر کامپیوتر دیگری را داشته باشد.
بلکه یک فایل ناشناخته‌ای تولید می‌کند، این فایل توسط خود نرم افزار سامانه هوش تجاری مدیریت پایدار شناسایی می‌شود، باز می‌شود و اطلاعاتش در حقیقت دیکد می‌شود؛
یعنی فایل، یک فایل کوچک رمزگذاری شده است. به این ترتیب، موقعی که ارتباط مستقیم بین کامپیوتر و دستگاه وجود ندارد، امنیت اطلاعات کاربر حفظ می‌شود.
برای مشاهده‌ی مقاله‌ی روش اتصال دستگاه حضور و غیاب به شبکه روی این کلمه کلیک کنید!

در انتها

در این مطلب خواندیم که برای بررسی اطلاعات ورود و خروج کارمندان و کارکنان که توسط دستگاه حضور و غیاب ذخیره می‌شود، نیاز است که دستگاه حضور و غیاب را تخلیه اطلاعات کنیم.
برای تخلیه بار دو روش وجود دارد که این دو روش را با هم بررسی کردیم و مزایا و معایب هرکدام را خواندیم.
فرراموش نکنید که در هنگام تخلیه بار، به همه‌ی نکاتی که در این مطلب ذکر شده توجه کنید تا سیستم دچار مشکل نشود.
در صورتی که هنوز هم با تخلیه اطلاعات مشکل دارید می‌توانید با پشتیبانی سامانه هوش تجاری مدیریت پایدار تماس بگیرید.