در جهان امروزی، حضور و غیاب کارکنان با دستگاه‌های پیشرفته انجام می‌شود. تجهیزات مبتنی‌بر پردازش مشخصات بیومتریک انسان‌، ورود و خروج کارکنان به سازمان را بدون تماس فیزیکی ثبت می‌کنند. استفاده از سیستم حضور و غیاب، عملکرد سازمان را بهبود می‌بخشد اما برخی از سیستم‌ها نقاط ضعف و ایرادات زیادی دارند. به‌عنوان مثال، دستگاه‌هایی که براساس تشخیص کارت مغناطیسی کار می‌کنند، احتمال تقلب کارکنان را افزایش می‌دهند، درحالی‌که سیستم‌های بیومتریک این چالش را حل کرده‌اند. در این مقاله مهم‌ترین ویژگی‌های بهترین دستگاه حضور و غیاب تشخیص چهره را بررسی خواهیم کرد تا هنگام خرید این سیستم، بودجه سازمان تلف نشود.

عناوین مطلب

دستگاه حضور و غیاب تشخیص چهره چیست؟

سیستم مبتنی‌بر تشخیص چهره با بهره‌مندی از فناوری‌های به‌روز، مشخصات ظاهری کارکنان را ثبت می‌کند و هنگام حضور و غیاب، ویژگی‌های صورت آن‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهد. سپس داده‌های دریافتی را با اطلاعات ذخیره‌شده مطابقت می‌دهد و ساعت ورود یا خروج هر فرد را به‌طور دقیق ثبت می‌کند. در واقع استفاده از بهترین دستگاه حضور و غیاب تشخیص چهره، تقلب بعضی از کارکنان را حذف و مدیریت کارکنان را راحت‌تر می‌کند.

 تجهیزات مبتنی‌بر پردازش مشخصات بیومتریک انسان‌، ورود و خروج کارکنان به سازمان را بدون تماس فیزیکی ثبت می‌کنند.
تجهیزات مبتنی‌بر پردازش مشخصات بیومتریک انسان‌، ورود و خروج کارکنان به سازمان را بدون تماس فیزیکی ثبت می‌کنند.

مهم‌ترین ویژگی سیستم‌های مبتنی‌بر تشخیص چهره این است که هویت فرد را بدون لمس دستگاه، ثبت می‌کند. این ویژگی یک راه‌حل عالی برای پیشگیری از  انتقال بیماری‌های واگیردار است. این دستگاه علاوه‌بر تشخیص هویت واقعی کارکنان، زمان و مکان حضور آن‌ها را به سیستم جامع مدیریت منابع انسانی ارسال می‌کند.

البته دستگاه‌هایی که چهره فرد را تشخیص می‌دهند فقط برای حضور و غیاب کارکنان سازمان کاربرد ندارند. بلکه مدیران سازمان‌ها می‌توانند از این سیستم برای افزایش دقت اطلاعات و تشخیص هویت واقعی افراد بهره ببرند. زیرا دستگاه با استفاده از یک دوربین دیجیتال، چهره فرد را اسکن می‌کند و پس از پردازش اطلاعات، خروجی‌های موردنیاز را به فرد مسئول گزارش می‌دهد.

بیشتر بخوانید: راهنمای خرید دستگاه حضور و غیاب

دستگاه حضور و غیاب تشخیص چهره، تقلب بعضی از کارکنان را حذف و مدیریت کارکنان را راحت‌تر می‌کند.
دستگاه حضور و غیاب تشخیص چهره، تقلب بعضی از کارکنان را حذف و مدیریت کارکنان را راحت‌تر می‌کند.

این دستگاه شناسایی افراد مختلف را به‌راحتی ممکن می‌کند. همچنین دستگاه مبتنی‌بر تشخیص چهره، سرعت و امنیت بالایی دارد و قابل‌اعتماد است. زیرا فرد را بدون هیچ خطایی تشخیص می‌دهد. در حالت کلی دستگاه تشخیص چهره جزو سیستم‌های حضور و غیاب بیومتریک است که ویژگی‌های منحصربه‌فرد کارکنان را از سیستم مدیریت منابع انسانی استخراج می‌کند و با اطلاعات موجود مطابقت می‌دهد.

نحوه عملکرد بهترین دستگاه حضور و غیاب تشخیص چهره چگونه است؟

اولین مرحله برای فعال‌سازی دستگاه‌های مبتنی‌بر تشخیص چهره این است که در بخش منابع انسانی، با استفاده از دستگاه، چهره کارکنان سازمان اسکن می‌شود. سپس تصاویر دریافتی، پردازش و به داده‌های آنالوگ تبدیل می‌شوند. در نهایت، دستگاه داده‌های آنالوگ را در پایگاه داده سازمان ذخیره می‌کند.

دستگاه تشخیص چهره، ویژگی‌های ظاهری هر فرد مانند طول بینی، فاصله بین ابروها، لب‌ها و اندازه پیشانی را شناسایی و ذخیره می‌کند.

کارکنان، هنگام حضور و غیاب روبه‌روی این دستگاه می‌ایستند و دوربین دستگاه، چهره آن‌ها را دریافت می‌کند. سپس دستگاه از پایگاه داده کمک می‌گیرد و داده‌ها را تجزیه و تحلیل می‌کند. در مرحله آخر فرد را شناسایی و حضور او را ثبت می‌کند.

دستگاه تشخیص چهره، ویژگی‌های ظاهری هر فرد مانند طول بینی، فاصله بین ابروها، لب‌ها و اندازه پیشانی را شناسایی و ذخیره می‌کند.
دستگاه تشخیص چهره، ویژگی‌های ظاهری هر فرد مانند طول بینی، فاصله بین ابروها، لب‌ها و اندازه پیشانی را شناسایی و ذخیره می‌کند.

پیشرفت‌های دستگاه حضور و غیاب تشخیص چهره نسبت‌به سیستم‌های دیگر چیست؟

هم‌زمان با پیشرفت فناوری، دستگاه‌های حضور و غیاب نیز توسعه زیادی داشته‌اند. برای مثال، سیستم‌های حضور و غیاب کاغذی به دستگاه‌های هوشمند تبدیل شده‌اند. مخصوصاً سیستم‌های مبتنی‌بر تشخیص چهره نسبت‌به سایر دستگاه‌ها پیشرفت‌های قابل‌توجهی داشته‌اند. برتری‌هایی که دستگاه‌های پیشرفته نسبت‌به سیستم‌های قدیمی دارند، عبارتند از:

دستگاه‌هایی که چهره کارکنان را ثبت و حضور آن‌ها را تأیید می‌کنند، نسبت‌به سیستم‌های مبتنی‌بر تشخیص کارت هوشمند، کارآمدتر هستند. زیرا ساعت ورود و خروج را براساس حضور واقعی هر فرد ذخیره می‌کنند. به‌عبارتی تشخیص هر فرد به‌جای دیگری را کاری غیرممکن می‌سازند.

در دنیای امروزی، پیشرفت سیستم‌های تشخیص چهره به‌قدری زیاد بوده است که علاوه‌بر دستگاه‌های حضور و غیاب، در لپ‌تاپ‌ها و موبایل‌های هوشمند نیز استفاده می‌شوند. در‌ حالت کلی سیستم‌های مبتنی‌بر تشخیص چهره پیشرفت خود را مدیون امنیتی هستند که ایجاد کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: مقایسه دستگاه حضور و غیاب + معرفی بهترین سیستم

مدیران منابع انسانی از این فناوری به‌روز کمک می‌گیرند و کارکنان را به‌طور کارآمد مدیریت می‌کنند.
مدیران منابع انسانی از این فناوری به‌روز کمک می‌گیرند و کارکنان را به‌طور کارآمد مدیریت می‌کنند.

بهترین دستگاه حضور و غیاب تشخیص چهره چه کمکی به مدیریت منابع انسانی می‌کند؟

سیستم‌های تشخیص چهره، یک راه‌حل مؤثر برای مدیریت کارکنان هستند. البته مدیریت منابع انسانی به استفاده از دستگاه حضور و غیاب محدود نیست و گستردگی زیادی دارد. اما سیستم‌های تشخیص چهره فرایند حضور و غیاب کارکنان را آسان می‌کنند و تیم منابع انسانی برای ثبت ساعت ورود و خروج و محاسبه حقوق هر فرد زمان کمتری را صرف می‌کنند.

یکی از مهم‌ترین وظایف کارشناسان منابع انسانی این است که عملکرد کارکنان سازمان را بررسی می‌کنند. زیرا بهبود عملکرد کارکنان، عملکرد سازمان را ارتقا می‌دهد و نسبت‌به سایر رقبا متمایز می‌کند. سیستم‌های تشخیص چهره در سراسر دنیا علاوه‌بر سازمان‌هشای دولتی در کسب‌وکارهای تجاری نیز استفاده می‌شوند. در واقع بهره‌مندی از این دستگاه، مشکلات مربوط‌به حضور و غیاب کارکنان را تا حد زیادی رفع می‌کند.

مدیران منابع انسانی از این فناوری به‌روز کمک می‌گیرند و کارکنان را به‌طور کارآمد مدیریت می‌کنند. دستگاه تشخیص چهره علاوه‌بر آسان‌کردن ثبت حضور و غیاب، محاسبه حقوق کارکنان را نیز ساده‌تر می‌کند. همچنین انگیزه کارکنان را برای انجام کارهای مفید افزایش می‌دهد.

 مدیران منابع انسانی برای ارتقای عملکرد نیروهای سازمان، فعالیت آن‌ها را شناسایی و رصد می‌کنند.
مدیران منابع انسانی برای ارتقای عملکرد نیروهای سازمان، فعالیت آن‌ها را شناسایی و رصد می‌کنند.

کاربردهای بهترین دستگاه حضور و غیاب تشخیص چهره در مدیریت سازمان چیست؟

کارکرد اصلی این سیستم‌ها در سازمان این است که ساعت ورود و خروج کارکنان را به‌طور دقیق ثبت کنند. همچنین باید حضور هر فرد را با دقت بالا تشخیص دهند تا امکان تقلب برخی از کارکنان به حداقل برسانند. کاربردهای فناوری تشخیص چهره که در پیشرفت سازمان‌ها نقش دارند، عبارتند از:

مدیریت منابع انسانی سازمان

مهم‌ترین عامل تأثیرگذار بر افزایش بهره‌وری در سازمان‌ها، بهبود عملکرد کارکنان است. مدیران منابع انسانی برای ارتقای عملکرد نیروهای سازمان، فعالیت آن‌ها را شناسایی و رصد می‌کنند. سپس براساس داده‌های جمع‌آوری‌شده، کارکنان بااستعداد را تشویق می‌کنند.

تجزیه و تحلیل اطلاعات و توسعه سازمان

دستگاه تشخیص چهره علاوه‌بر ثبت ساعت ورود و خروج کارکنان به‌طور واقعی، این داده‌‌ها را به سیستم جامع مدیریت کارکنان ارسال می‌کند. مدیران منابع انسانی از این سیستم گزارش می‌گیرند و داده‌ها را تحلیل می‌کنند. تحلیل داده‌ها در طراحی استراتژی‌های توسعه کسب‌وکار تأثیر زیادی دارد. البته باید این داده‌ها براساس واقعیت باشند که بهترین دستگاه حضور و غیاب تشخیص چهره این‌ کار را به‌خوبی انجام می‌دهد.

تسریع فرایندهای اداری در سازمان‌ها

دستگاه‌های مبتنی‌بر تشخیص چهره، حضور فرد را در کمترین زمان ممکن ثبت می‌کنند. همچنین اطلاعات مربوط‌به ورود و خروج کارکنان را به‌طور سریع به سیستم جامع مدیریت منابع انسانی ارسال می‌کنند.

بهبود مدیریت مالی سازمان توسط بهترین دستگاه حضور و غیاب تشخیص چهره

فناوری تشخیص چهره علاوه‌بر حضور و غیاب، در مدیریت مالی و کاهش هزینه‌های سازمان هم کاربرد زیادی دارد. زیرا حقوق و دستمزد کارکنان را به‌راحتی محاسبه می‌کند و مانع از پرداخت حقوق اضافی به برخی کارکنان می‌شود. بنابراین، مدیران مالی با چالش‌های جدی در خصوص پرداخت حقوق و دستمزد مواجه نمی‌شوند.

بیشتر بخوانید: دستگیره اثر انگشتی چیست؟ بررسی انواع، مزایا و معایب

براساس داده‌های بیومتریک ورود و خروج کارکنان را به‌طور دقیق و سریع ثبت می‌کند.
براساس داده‌های بیومتریک ورود و خروج کارکنان را به‌طور دقیق و سریع ثبت می‌کند.

مزایای استفاده از سیستم‌های حضور و غیاب مبتنی‌بر تشخیص چهره چیست؟

پیشرفت فناوری، فضای کسب‌وکارها را به‌شدت تغییر داده است. به‌عنوان مثال، تکنولوژی‌های پیشرفته، منجر به ساخت بهترین دستگاه حضور و غیاب تشخیص چهره شده‌اند. این دستگاه براساس داده‌های بیومتریک ورود و خروج کارکنان را به‌طور دقیق و سریع ثبت می‌کند.

داده‌های بیومتریک توسط دستگاه حضور و غیاب تشخیص چهره شناسایی و حضور کارکنان در سازمان تأیید می‌شود. در زمان‌های گذشته این کار توسط نیروهای سازمان‌ها و به‌صورت دستی انجام می‌گرفت.

بزرگ‌ترین نقطه ضعف سیستم‌های کاغذی و مغناطیسی، نرخ تقلب بالا هنگام حضور و  غیاب کارکنان بود. پس از تولید و گسترش سیستم‌های مبتنی‌بر تشخیص چهره، سیستم‌های قدیمی به‌طورکلی از سازمان حذف شدند. زیرا سازمان‌ها با پرداخت هزینه نسبتاً کم برای خرید دستگاه حضور و غیاب، از پرداخت هزینه‌های زیاد حقوق و دستمزد کارکنان جلوگیری کردند. دستگاه‌های حضور و غیاب تشخیص چهره علاوه‌بر امنیت بالا در ثبت داده‌ها، مزایای زیادی دارند که عبارتند از:

صرفه‌جویی در زمان برای انجام کارهای تکراری

از نظر کارشناسان منابع انسانی که تجربه استفاده از دستگاه تشخیص چهره را در سازمان دارند، مهم‌ترین مزیت این دستگاه، مدیریت بهینه زمان برای انجام کارهای اداری است. معمولاً این کارها تکراری هستند و زمان زیادی را از کارکنان سازمان می‌گیرند.

نصب سیستم حضور و غیاب تشخیص چهره، کارهای اداری را آسان می‌کند و در زمان کار نیروهای سازمان صرفه‌جویی می‌شود. در نتیجه، کارکنان روی وظایف‌شان بیشتر تمرکز می‌کنند و منابع مالی و انسانی سازمان بیهوده تلف نمی‌شود و با کاهش کارهای غیرضروری، بهره‌وری نیروهای سازمان ارتقا می‌یابد.

برای مثال، کارکنان تیم منابع انسانی به‌جای حضور و غیاب تک‌تک افراد، کارهای مهم‌تری را انجام می‌دهند و کارهای تکراری مانند حضور و غیاب توسط دستگاه‌های تشخیص چهره با دقت بالا انجام می‌شود.

بهبود عملکرد کارکنان

مدیریت حضور و غیاب کارکنان برای سازمان اهمیت زیادی دارد. اما باید این کار بادقت بالایی انجام بگیرد و انجام دادن آن با استفاده از کاغذ یا سیستم‌های مغناطیسی خطای انسانی بالایی دارد.

پس از نصب دستگاه تشخیص چهره در سازمان، تمام دغدغه‌های مربوط‌به حضور و غیاب اشتباه کارکنان برطرف می‌شود. زیرا دستگاه تشخیص چهره، ساعت ورود و خروج کارکنان را به‌طور دقیق ثبت می‌کند و به مدیر منابع انسانی گزارش می‌دهد.

در نتیجه، کارکنان برای جلب رضایت مدیران ارشد سازمان، عملکرد خود را بهبود می‌دهند. از طرفی با کاهش کارهای غیرضروری، مدیران ارشد تمرکز خود را روی کارهای مهم‌تری معطوف می‌کنند.

کاهش هزینه‌ها و صرفه‌جویی در بودجه سازمان

دستگاه تشخیص چهره بدون هیچ خطایی بر حضور و غیاب کارکنان نظارت می‌کند. بنابراین، از پرداخت حقوق اضافی به کارمندان جلوگیری و در هزینه‌های سازمان صرفه‌جویی می‌شود. همچنین این دستگاه در مقایسه با دستگاه‌های نسل قدیم هزینه‌های کمتری دارد. برای مثال، هنگام استفاده از دستگاه مغناطیسی، بعضی از کارمندان کارت شناسایی خود را گم می‌کردند و صدور کارت مغناطیسی جدید برای سازمان هزینه‌بر بود.

افزایش امنیت محل کار

در بسیاری از سازمان‌ها، ورود افراد غیرمجاز ممنوع است. همچنین برخی از سازمان‌ها، دسترسی به بخش‌های مختلف را محدود کرده‌اند و کارکنان فقط به بخش‌های خاصی دسترسی دارند. اعمال این محدودیت‌ها فقط با استفاده از بهترین دستگاه حضور و غیاب تشخیص چهره ممکن است.

دستگاه تشخیص چهره علاوه‌بر ثبت ساعت ورود و خروج افراد به سازمان، اجازه ورود و خروج کارمندان به مکان‌های مختلف را تأیید یا رد می‌کند. اعمال محدودیت در سازمان‌هایی که داده‌های محرمانه یا تجهیزات گران‌قیمتی دارند، خیلی مهم است. بنابراین، باید مشخص شود که در طول روز چه افرادی به این بخش از سازمان وارد می‌شوند.

حفظ سلامت کارکنان

برای استفاده از دستگاه حضور و غیاب تشخیص چهره به لمس آن نیازی نیست. بنابراین، کارکنان هنگام حضور و غیاب یا وارد شدن به بخش‌های مختلف سازمان به دستگاه دست نمی‌زنند و احتمال انتشار بیماری‌های عفونی کاهش می‌یابد.

ردیابی ورود و خروج کارکنان به‌طور خودکار

مجهز کردن سازمان به دستگاه تشخیص چهره، فرایند حضور و غیاب کارکنان را خودکار می‌کند. درحالی‌که سیستم‌های قبلی این ویژگی را نداشتند. دستگاه تشخیص چهره، تأیید یا رد حضور افراد در سازمان را بدون دخالت انسان انجام می‌دهد. زیرا این دستگاه با استفاده از فناوری قدرتمند، چهره افراد را تجزیه و تحلیل می‌کند. همچنین دستگاه تشخیص چهره، محاسبه اضافه‌کاری و مرخصی‌های هر فرد را بدون هیچ خطایی انجام می‌دهد.

ادغام آسان با سیستم‌های مدیریت منابع انسانی

بهترین دستگاه حضور و غیاب تشخیص چهره به‌راحتی با سایر سیستم‌های مدیریت کارمندان ادغام می‌شود. برای مثال، مدیران منابع انسانی می‌توانند ساعت کاری کارکنان را پیگیری کنند و محاسبه حقوق و دستمزد آن‌ها را انجام دهند.

سازمان‌هایی که محل کاری آن‌ها به یک جای خاصی محدود نیست و در شهرهای مختلف نمایندگی‌ دارند، با استفاده از دستگاه تشخیص چهره، بدون هیچ زحمتی به اطلاعات ورود و خروج همه کارکنان دسترسی دارند.

مدیریت آسان سوابق کارکنان با استفاده از بهترین دستگاه حضور و غیاب تشخیص چهره

مدیریت ورود و خروج و فعالیت‌های روزانه تک‌تک افراد بسیار سخت است و استفاده از سیستم‌های کاغذی برای مدیریت دقیق کارکنان تقریبا غیرممکن است.

از طرفی اگر مدیران منابع انسانی بخواهند به سابقه کاری چند ماه قبل هر فرد دسترسی داشته‌باشند، با استفاده از سیستم‌های قدیمی نمی‌توانند گزارش بگیرند یا باید زمان زیادی را برای دریافت اطلاعات غیردقیق صرف کنند. اما استفاده از دستگاه تشخیص چهره، اطلاعات مربوط‌به عملکرد هر کارمند را به‌راحتی به مدیران منابع انسانی گزارش می‌دهد.

چهره فرد را در چند ثانیه شناسایی و پس از پردازش اطلاعات موجود در پایگاه داده، فرد را به‌عنوان حاضر در سازمان ثبت می‌کند.
چهره فرد را در چند ثانیه شناسایی و پس از پردازش اطلاعات موجود در پایگاه داده، فرد را به‌عنوان حاضر در سازمان ثبت می‌کند.

ویژگی‌های بهترین دستگاه حضور و غیاب تشخیص چهره

دستگاه حضور و غیاب مبتنی‌بر تشخیص چهره مشخصات ظاهری افراد را اسکن و با کمک فناوری اطلاعاتی پیشرفته، حضور آن‌ها را تأیید می‌کند. البته دریافت اطلاعات و مقایسه آن‌ها با پایگاه داده سازمان در زمان کمی انجام می‌گیرد. ویژگی‌هایی که دستگاه‌های حضور و غیاب تشخیص چهره را از سایر دستگاه‌های حضور و غیاب متمایز می‌کنند، عبارتند از:

تشخیص چهره در سریع‌ترین زمان

مهم‌ترین ویژگی بهترین دستگاه حضور و غیاب تشخیص چهره این است که چهره فرد را در چند ثانیه شناسایی و پس از پردازش اطلاعات موجود در پایگاه داده، فرد را به‌عنوان حاضر در سازمان ثبت می‌کند.

شناسایی شخص زنده

دستگاه حضور و غیاب تشخیص چهره این قدرت را دارد که تفاوت بین عکس و چهره واقعی فرد را درک کند. هوش مصنوعی این دستگاه خطای حضور و غیاب سازمان را کاهش می‌دهد و از بروز تقلب‌ها جلوگیری می‌کند. همچنین افراد غیرمجاز نمی‌توانند با استفاده از تصویر ساختگی وارد سازمان شوند.

سهولت کاربری

علاوه‌بر امکانات پیشرفته دستگاه حضور و غیاب، کاربرپسند بودن آن نیز بسیار مهم است. به‌عبارتی کارکنان سازمان و تیم منابع انسانی می‌توانند به‌راحتی از این دستگاه استفاده کنند. برای مثال، نصب، گزارش‌گیری، افزودن یا حذف کارکنان به این سیستم نسبت‌به سایر دستگاه‌ها راحت‌تر است.

یکپارچه‌سازی اطلاعات با سیستم‌های مدیریت کارکنان

بهترین دستگاه حضور و غیاب تشخیص چهره این ویژگی را دارد که اطلاعات ذخیره‌شده را با سیستم جامع مدیریت منابع انسانی به اشتراک می‌گذارد. در واقع این ویژگی، استفاده از دستگاه را برای تیم منابع انسانی آسان می‌کند.

پشتیبانی و نگهداری آسان

باوجوداین‌که دستگاه حضور و غیاب تشخیص چهره با فناوری پیشرفته‌ای کار می‌کند، اما نصب، راه‌اندازی و نگهداری آن پیچیدگی زیادی ندارد.

بیشتر بخوانید: انواع دستگاه حضور و غیاب؛ برای انتخاب و خرید آگاهانه

بهترین انتخاب برای خرید سیستم حضور غیاب برای سازمان، دستگاه مبتنی‌بر تشخیص چهره است.
بهترین انتخاب برای خرید سیستم حضور غیاب برای سازمان، دستگاه مبتنی‌بر تشخیص چهره است.

نکات مهم برای خرید دستگاه حضور و غیاب تشخیص چهره

بهترین انتخاب برای خرید سیستم حضور غیاب برای سازمان، دستگاه مبتنی‌بر تشخیص چهره است. کارشناس خرید سازمان باید قبل از خرید، موارد تأثیرگذار را بررسی کند و آن‌ها را با مدیران ارشد سازمان در میان بگذارد. نکاتی که در انتخاب و خرید دستگاه حضور و غیاب تشخیص چهره مهم هستند، عبارتند از:

آیا شرکت فروشنده معتبر است؟

برخی از شرکت‌های نامعتبر با مشتریان فقط تا مرحله فروش دستگاه تعامل دارند و مواردی مانند نصب و پشتیبانی دستگاه را انجام نمی‌دهند. اما شرکت جهان‌گستر با ارائه خدمات جامع، تا به امروز تجربه همکاری خوبی را برای مشتریان خود رقم زده است.

برای مشاورۀ رایگان، در اولین فرصت با شما تماس می‌گیریم.

-

آیا دستگاه، داده‌ها را ذخیره می‌کند؟

ویژگی ذخیره‌سازی اطلاعات کارکنان، مهم‌تر از شناسایی آن‌ها است. زیرا اگر این دستگاه، داده‌ها را ذخیره نکند، تجزیه و تحلیل عملکرد کارکنان عملاً غیرممکن می‌شود.

آیا دستگاه با سیستم‌های مدیریت کارکنان تعامل ایجاد می‌کند؟

یکی از موارد مهم در مدیریت کارکنان، پیگیری مرخصی‌های آن‌ها است. اگر دستگاه مبتنی‌بر تشخیص چهره به سیستم مدیریت کارکنان متصل شود، مرخصی‌های کارکنان را به‌عنوان غیبت ثبت نمی‌کند. همچنین اگر این دستگاه با سیستم جامع مدیریت منابع انسانی تعامل برقرار کند، کارکنان می‌توانند بدون مراجعه به واحد منابع انسانی از سوابق حضور و غیاب خود گزارش بگیرند.

آیا گزارش‌گیری از داده‌های دستگاه آسان است؟

تیم منابع انسانی وظیفه دارد سوابق فعالیت کارکنان را بررسی کند. کارشناسان منابع انسانی باید برای انجام این کار به اطلاعات دسترسی داشته‌باشند و از آن‌ها گزارش بگیرند. اگر دستگاه امکان گزارش‌گیری از اطلاعات را نداشته‌باشد، بررسی عملکرد کارکنان سخت می‌شود.

سخن پایانی

در شرایط کنونی، یکی از بهترین استراتژی‌ها برای کاهش هزینه‌های سازمان، محاسبه دقیق حقوق و دستمزد کارکنان است. برخی از کارکنان زودتر از زمان مقرر از سازمان خارج می‌شوند. اهمال‌کاری کارمندان، هزینه‌های سازمان را افزایش می‌دهد و مدیریت بودجه سازمان را سخت می‌کند. مجهز کردن سازمان به بهترین دستگاه حضور و غیاب تشخیص چهره، امکان تقلب را به‌طور کامل حذف می‌کند. در سازمان‌هایی که کار حضور و غیاب را سیستم‌های بیومتریک انجام می‌دهند، انگیزه کارکنان برای تلاش بیشتر افزایش می‌یابد. کارشناسان شرکت جهان‌گستر با ارائه مشاوره قبل از خرید، بهترین دستگاه حضور و غیاب را به سازمان‌ها معرفی می‌کنند.

سوالات متداول

نحوه عملکرد دستگاه حضور و غیاب تشخیص چهره چگونه است؟

ویژگی‌های ظاهری هر فرد مانند طول بینی، فاصله بین ابروها، لب‌ها و اندازه پیشانی را شناسایی و ذخیره می‌کند.کارکنان، هنگام حضور و غیاب روبه‌روی این دستگاه می‌ایستند و دوربین دستگاه، چهره آن‌ها را دریافت می‌کند. سپس دستگاه از پایگاه داده کمک می‌گیرد و داده‌ها را تجزیه و تحلیل می‌کند.

مزایای استفاده از سیستم‌های حضور و غیاب مبتنی‌بر تشخیص چهره چیست؟

۱. صرفه‌جویی در زمان برای انجام کارهای تکراری ۲. بهبود عملکرد کارکنان ۳. کاهش هزینه‌ها و صرفه‌جویی در بودجه سازمان ۴. افزایش امنیت محل کار ۵. ردیابی ورود و خروج کارکنان به‌طور خودکار ۶. حفظ سلامت کارکنان و…

ویژگی‌های بهترین دستگاه حضور و غیاب تشخیص چهره چیست؟

۱. تشخیص چهره در سریع‌ترین زمان ۲. شناسایی شخص زنده ۳. سهولت کاربری ۴. یکپارچه‌سازی اطلاعات با سیستم‌های مدیریت کارکنان ۵. پشتیبانی و نگهداری آسان

نکات مهم برای خرید دستگاه حضور و غیاب تشخیص چهره چیست؟

آیا شرکت فروشنده معتبر است؟ آیا دستگاه، داده‌ها را ذخیره می‌کند؟ آیا دستگاه با سیستم‌های مدیریت کارکنان تعامل ایجاد می‌کند؟ آیا گزارش‌گیری از داده‌های دستگاه آسان است؟

منابع: + + + +