وقتی صحبت از امنیت خانه یا محل کار به‌میان می‌آید، اولین کاری باید انجام دهید این است که آن‌را غیر‌قابل نفوذ کنید. هرساله میلیون‌ها گزارش، در مورد سرقت خانه‌ها در سرتاسر جهان منتشر می‌شود که در آن‌ها به ارزش میلیاردها دلار از سرمایه افراد، به دست سارقین افتاده‌ است. سرقت از منازل را از دو جنبه می‌توان مورد بررسی قرار داد، یکی موضوع اموال و اشیاء ارزشمندی است که به‌سرقت می‌رود و مورد دیگر، موضوع امنیت حریم خصوصی خانه‌ها است، که چقدر شکننده و سست به‌نظر می‌رسند و به‌راحتی مورد تهاجم سارقین قرار می‌گیرند. دستگیره اثر انگشتی یا همان دیجیتالی، نقش تاثیر‌گذاری در تامین امنیت ورودی خانه‌ها و به‌خصوص درب‌های ورودی ایفا می‌کند. در این مطلب با ویژگی‌های منحصربه‌فرد این سیستم آشنا می‌شوید و در جریان مزایای بی‌شمار آن قرار می گیرید.

عناوین مطلب

نقش موثر دستگیره اثر انگشتی در امنیت منازل

در بیشتر خانه‌ها، از دستگیره‌های قدیمی استفاده می‌شود که با قفل‌های مکانیکی و با چرخش کلید درون قفل باز می شوند. خوشبختانه با پیشرفتی که در تولید قفل درب‌ها ایجاد شده، دیگر احتیاجی به استفاده از روش‌های مکانیکی و قدیمی نیست.

دستگیره اثر انگشتی یا همان دیجیتالی، نقش تاثیر‌گذاری در تامین امنیت ورودی خانه‌ها و به‌خصوص درب‌های ورودی ایفا می‌کند.

دستگیره اثر انگشتی برای باز شدن به کلید نیاز ندارد و با سرعت و حفظ امنیت بیشتر می‌تواند درب منزلتان را فقط برای خودتان و افرادی که اجازه ورود دارند، باز کند. در این سیستم، دیگر شاهد معایب قفل‌های قدیمی و سنتی نیستید و می‌توانید آن‌ را به‌عنوان یک ابزار قابل‌اعتماد، در جهت تامین امنیت منزل به‌کار ببرید.

دستگیره اثر انگشتی چگونه کار می‌کند؟

این وسیله، نوعی قفل بیومتریک است که با اثر انگشت باز می‌شود. البته برای این کار، بایستی اثر انگشت افراد خانه، توسط این قفل هوشمند، اسکن شود، تا بداند به چه افرادی اجازه ورود بدهد. این دستگیره با مجهز بودن به فناوری هوشمند، قادر است مانند سدی محکم در برابر سرقت‌ها ظاهر شود و امنیت خانه را به‌خوبی تامین کند.

مکانیزم به‌کار رفته در سیستم مذکور، به شما این امکان را می‌دهد تا بیش از یک انگشت خود را به‌عنوان پشتیبان ذخیره کنید و همچنین به افراد دیگر نیز اجازه ورود بدهید. این دستگیره‌ها به‌راحتی قادرند تمام اثر انگشت‌های افراد را ذخیره کنند و از یک‌دیگر به‌درستی تشخیص دهند.

این وسیله، نوعی قفل بیومتریک است که با اثر انگشت باز می‌شود.
این وسیله، نوعی قفل بیومتریک است که با اثر انگشت باز می‌شود.

مدل‌های داخلی و خارجی زیادی از این قفل‌ها در بازار موجود است که شما با توجه به‌مقدار بودجه خود، می‌توانید از نمونه‌های مختلف خریداری کنید. البته در موقع خرید، فارغ از نام برند و کشور سازنده، بهتر است به  قابلیت‌ها و استانداردهای آن توجه کنید.

دستگیره‌هایی که با اثر انگشت باز می‌شوند، چقدر ایمن هستند و چه ویژگی‌هایی دارند؟

بیشتر کارشناسان بر این باور هستند که این دستگیره‌ها نسخه بهبودیافته قفل‌های معمولی و سنتی است و به‌مراتب، ایمینی بیشتری را نیز فراهم می‌کنند. شاید در ذهنتان سوال ایجاد شود که این سیستم، چگونه چنین قابلیت‌هایی دارد و ادعای سازندگان آن، چقدر قابل‌اعتماد است. در ادامه این بخش، با قابلیت‌های سیستم مذکور آشنا خواهید شد.

هرگونه تلاش برای ورود اجباری را خنثی می‌کند

شاید این ادعا را کمی اغراق‌آمیز بدانید، ولی همان‌طور که صفحه کلیدهای رایانه‌های شخصی، جای ماشین‌های تحریر زمخت را گرفتند، قفل‌های جدید نیز جای قفل‌های قدیمی را خواهند گرفت. این دستگیره با قابلیت‌های فراوانی که در حوزه تامین امنیت منازل دارد، توانسته اعتماد‌ها را به‌سمت خود جلب کند.

با اقدامات پیش‌گیرانه‌ای که در این دستگیره‌ها وجود دارد، سارقین نمی‌توانند تدابیر امنیتی آن‌را از بین ببرند و وارد منزل شوند. استراتژی سوراخ کردن قفل و باز کردن پیچ‌های آن، یک استراتژی کاملا شکست‌خورده در مورد این قفل‌ها است.

با اقدامات پیش‌گیرانه‌ای که در این دستگیره‌ها وجود دارد، سارقین نمی‌توانند تدابیر امنیتی آن‌را از بین ببرند و وارد منزل شوند.
با اقدامات پیش‌گیرانه‌ای که در این دستگیره‌ها وجود دارد، سارقین نمی‌توانند تدابیر امنیتی آن‌را از بین ببرند و وارد منزل شوند.

استانداردهای امنیتی ارتقا یافته‌ای دارد

سازندگان دستگیره‌های مذکور، همواره در تلاش هستند تا نمونه‌های ارتقا یافته‌ای از این سیستم را روانه بازار کنند. این سیستم، علاوه‌بر زیبایی‌های ظاهری، امکانات متنوعی مانند، دوربین و سیستم‌های غیر‌قابل هک دارد که از راه دور توسط صاحب‌خانه کنترل می‌شوند و تمام ورود و خروج‌ها در کنترل وی قرار می‌گیرد.

این دستگیره‌ها از مواد سنگین ساخته شده‌اند

در ساخت این قفل‌ها همیشه از متریال‌های با کیفیت استفاده می‌کنند. فولاد ضخیم، نمونه‌ای از مواد به‌کاررفته در این سیستم است. فولاد ضخیم، کمک می‌کند تا ایمنی دستگیره تامین شود و با ساختار محکمی که دارد، می‌تواند در برابر هر فشار و ضربه‌ای مقاومت کند و به‌هیچ‌وجه، به سارقان اجازه ورود ندهد.

قابلیت استفاده از کدهای یک‌بار مصرف را دارد

برخی مواقع شاید مجبور شوید تا از کدها و پین‌های اختصاصی برای باز کردن قفل استفاده کنید. در این مورد خاص نیز طراحان دستگیره اثر انگشتی، تدابیری را در آن به‌کار بردند تا بالاترین امنیت و حریم خصوصی برای شما فراهم شود.

شما به‌عنوان کاربر اصلی، می‌توانید از طریق برنامه‌ها و اپلیکیشن‌های این سیستم، کدهای یک‌بار مصرف دریافت کنید. اقدامات این چنینی، باعث می‌شوند تا جلوی هر نوع کپی از کدهای مصرف شده و سرقت و جاسوسی از کدها گرفته شود.

امکان کنترل رفت‌وآمدها از راه دور با دستگیره اثر انگشتی

با قابلیت منحصربه‌فردی که در این وسیله وجود دارد، مالکین‌خانه می‌توانند از راه دور از طریق گوشی تلفن‌همراه خود، رفت و آمدها به داخل خانه را زیر نظر بگیرند و بررسی کنند که چه افرادی وارد خانه شده‌اند. شما نیز می‌توانید با خرید این سیستم، به زنگ درب منزل‌تان، از راه دور جواب دهید.

دارای دزدگیر هوشمند است

از طریق این دستگیره‌ها بدون نیاز به تماشای پخش زنده، در جریان دسترسی‌های ناموفق قرار می‌گیرید و با پیام‌های هشدار برایتان ارسال می‌شود و شما را در جریان آخرین اتفاقات می‌گذارد. با کمک این پیام‌ها و اطلاعات می‌توانید اقدامات لازم را انجام دهید و پلیس را از سرقت منزل آگاه کنید.

فناوری تشخیص پیشرفته‌ای دارد

فناوری نوری یا نیمه‌هادی که در دستگیره به‌کار رفته در لین قفل‌ها باعث می‌شود تا اثر انگشت‌ها را به بهترین شکل اسکن کند و با سنسورهای دقیقی که دارد، بتواند اثر انگشت‌های مختلف را از یکدیگر تشخیص دهد.

بتواند اثر انگشت‌های مختلف را از یکدیگر تشخیص دهد.
بتواند اثر انگشت‌های مختلف را از یکدیگر تشخیص دهد.

فناوری نوری یا نیمه‌هادی که در دستگیره به‌کار رفته در لین قفل‌ها باعث می‌شود تا اثر انگشت‌ها را به بهترین شکل اسکن کند و با سنسورهای دقیقی که دارد، بتواند اثر انگشت‌های مختلف را از یکدیگر تشخیص دهد.

دستگیره اثر انگشتی امکان برنامه‌ریزی مجدد دارد

چنانچه از این دستگیره‌ها استفاده می‌کنید و به هر دلیلی می‌خواهید تنظیمات آن‌را مجددا نصب کنید، می‌توانید الگوریتم‌ها، پین‌ها، رمزهای عبور و اثر انگشت‌ها را مجددا تنظیم کنید. این شیوه کمک می‌کند تا چنانچه سیستم هک شد مجبور نباشید کل سیستم دستگیره را عوض کنید.

مکانیزم قفل خودکار دارد

دستگیره اثر انگشتی، مجهز به مکانیزم قفل خودکار است، به‌طوری‌که پس از هربار شناسایی و باز کردن درب، به‌صورت اتوماتیک، درب را مجددا می‌بندد. این قابلیت به شما کمک می‌کند تا در‌صورتی‌که بستن درب را فراموش کردید، خودش به‌صورت خودکار بسته شود.

قابلیت استفاده در هر مکانی را دارد

دستگیره به‌کاررفته در درب‌های ورودی، فقط یک ابزار فانتزی نیست، بلکه با نوآوری‌های مفیدی که عرضه کرده، توانسته به‌عنوان یک کالای ارزشمند در جهت حفظ امنیت منازل شناخته شود. علاوه‌بر منازل، در مجتمع‌های تجاری، اداری و سایر اماکنی که در آن‌ها امنیت در اولویت قرار دارد، استفاده می‌شود.

 یک کالای ارزشمند در جهت حفظ امنیت منازل
یک کالای ارزشمند در جهت حفظ امنیت منازل

مزایای استفاده از دستگیره دیجیتالی

فناوری‌های مفید و کارآمدی که در دستگیره‌های هوشمند تعبیه شده، عبور و مرور راحت‌تر و ایمنی بیشتر را به ارمغان می‌آورد. به کمک این سیستم، دیگر قرار نیست به دزدها و سارقین ببازید، بلکه همیشه، شما یک قدم از آن‌ها جلوتر هستید و برای هر اقدام مخرب، یک عکس‌العمل هوشمندانه در اختیار دارید.

این دستگیره هوشمند علاوه‌بر ایمنی، مزایای دیگری مثل اتصال به اینترنت، بلوتوث و WiFi را دارد و قادر است تا در برابر لمس اثر انگشت، صدا و حرکت شما واکنش نشان دهد و باز یا بسته شود. علاوه‌بر موارد ذکر شده، دارای مزایای دیگری نیز است که در ادامه با آن‌ها آشنا می‌شوید.

سهولت استفاده

شاید برایتان پیش آمده‌باشد که جلوی درب منزلتان رسیده‌اید، ولی هرچه جستجو می‌کنید، کلیدهای درب ورودی را پیدا نمی‌کنید. این مورد خیلی استرس‌زا است، به‌خصوص موقعی که خسته از سر‌کار برگشته‌اید و نیاز به استراحت دارید. فناوری جدید دیگر این استرس‌ها را به‌همراه ندارد و می‌توانید با اثر انگشت‌تان، آن‌ را باز کنید.

سهولت استفاده در دستگیره اثر انگشتی
سهولت استفاده در دستگیره اثر انگشتی

دستگیره اثر انگشتی به‌عنوان یک سیستم مکمل عمل می‌کند

دستگیره اثر انگشتی را می‌توانید به‌عنوان یک سیستم مکمل در بالای دستگیره‌های سنتی وصل کنید. این بدان معناست که هر دو سیستم به‌صورت مکمل در اختیارتان قرار می‌گیرند تا بتوانید در جهت تامین امنیت بیشتر منزل استفاده کنید.

کنترل همه‌جانبه منزل

با استفاده از دستگیره اثر انگشتی، دیگر می‌دانید که در خانه شما چه می‌گذرد. با دوربین و میکروفون تعبیه‌شده در آن، با فردی که در پشت درب قرار دارد ارتباط برقرار می‌کنید و در‌صورت تمایل، اجازه ورود می‌دهید یا از ورود وی جلوگیری می‌کنید. این فناوری این امکان را در اختیار شما می‌گذارد تا لیست افرادی که اجازه ورود دارند را ویرایش کنید.

این فناوری این امکان را در اختیار شما می‌گذارد تا لیست افرادی که اجازه ورود دارند را ویرایش کنید.
این فناوری این امکان را در اختیار شما می‌گذارد تا لیست افرادی که اجازه ورود دارند را ویرایش کنید.

آیا دستگیره اثر انگشتی اپلیکیشن دارد؟

بله این دستگیره با اپلیکیشنی که دارد، این امکان را در اختیارتان قرار می‌دهد تا آن‌را در گوشی تلفن‌همراه خود نصب کرده و به‌سادگی درب منزل‌تان را کنترل کنید. این برنامه می‌تواند سریع فعال شود و شما را در جریان امنیت منزل‌تان قرار دهد. حتی اگر کسی زنگ شما را بفشارد، به‌شما اطلاع می‌دهد و اجازه ورود یا عدم ورود را از شما می‌گیرد.

قیمت دستگیره دیجیتال چقدر است؟

قیمت چنین دستگیره‌هایی به پارامترهای زیادی بستگی دارد. به‌عنوان مثال، امکانات این وسیله، برند و کشور سازنده، در کنار، نوع دسترسی‌هایی که فراهم می‌کند، از جمله عوامل تاثیرگذار در قیمت هستند. البته این موضوع را خاطر‌نشان بسازیم که قبل از اینکه به قیمت این نوع دستگیره‌ها فکر کنید، بهتر است تا مواردی که در ادامه به آن اشاره می‌شود را درنظر بگیرید.

نکات مهم در خرید دستگیره اثر انگشتی

تصمیم بگیرید که چقدر می‌خواهید برای کیفیت هزینه کنید

به بازار که مراجعه کنید، با انبوهی از مدل‌ها روبرو می‌شوید که هریک از آن‌ها تفاوت‌های زیادی با یک‌دیگر دارند. شما به‌عنوان یک خریدار باید بدانید که قفلی وجود ندارد که بتواند ۱۰۰ درصد از وقوع سرقت جلوگیری کند.

با این وجود باید به‌دنبال مدلی باشید که حداکثر انتظارات شما را برآورده کند. یک مدل خوب در ضمن اینکه از قیمت مناسبی برخوردار است، همچنین از مواد با کیفیت و مقاومی نیز ساخته شده‌است. قبل از خرید دقت کنید که نمونه‌ای را خریداری کنید که تمام آزمایشات و استانداردها را با موفقیت پشت‌سر گذاشته‌ باشد.

 قبل از خرید دقت کنید که نمونه‌ای را خریداری کنید که تمام آزمایشات و استانداردها را با موفقیت پشت‌سر گذاشته‌ باشد.
قبل از خرید دقت کنید که نمونه‌ای را خریداری کنید که تمام آزمایشات و استانداردها را با موفقیت پشت‌سر گذاشته‌ باشد.

استاتدارد بودن و دارا بودن سیستم هشدار و لمس کودک

قبل از اینکه به بررسی قیمت، مدل و سایر ویژگی‌های دستگیره‌ها بپردازید، باید به ۳ نکته مهم دقت کنید: یکی سیستم‌های هشدار دهنده، دومی داشتن لمس‌ کودک و آخرین مورد، درجه‌بندی استانداردی است که بایستی داشته‌باشند.

مدلی را تهیه کنید که دارای سیستم هشدار باشد.

بهتر است از نمونه‌هایی خریداری کنید که به دزدگیر نیز مجهز است. آژیر خطر این مدل‌ها در زمان سرقت روشن می‌شود و همچنین از طریق تلفن همراه تان شما را در جریان می‌گذارد. بنابراین دیگر لازم نیست تا هزینه جداگانه‌ای بابت تهیه دزدگیر بپردازید.

والدینی که بچه‌های کوچک دارند، به این قابلیت نیاز پیدا می‌کنند. با داشتن چنین دستگیره‌ای، دیگر نیاز نیست تا نگران فرزندتان که در بیرون از خانه هستند، باشید. کودکان به‌راحتی می‌توانند درب را باز کنند.

 دیگر نیاز نیست تا نگران فرزندتان که در بیرون از خانه هستند، باشید. کودکان به‌راحتی می‌توانند درب را باز کنند.
دیگر نیاز نیست تا نگران فرزندتان که در بیرون از خانه هستند، باشید. کودکان به‌راحتی می‌توانند درب را باز کنند.

نرخ پذیرش نادرست (FAR) و نرخ رد کاذب (FRR) را چک کنید

دستگیره‌های دیجیتالی به‌عنوان یک سیستم بیومتریک شناخته می‌شوند. این سیستم‌ها همیشه با درجه‌بندی FAR و FRR اندازه‌گیری می‌شوند. درجه‌بندی FAR به این اشاره دارد که دستگیره اثر انگشتی، به چه تعداد ورود غیر مجاز، اجازه داده است تا از درب عبور کنند و نرخ FRR به این اشاره دارد که چه تعداد ورود مجاز، از سوی دستگاه، شناسایی رد می‌شود. باید توجه داشته‌باشید که نمونه‌های مناسب با عملکرد عالی خریداری کنید.

سخن آخر

وجود دستگیره اثر انگشتی، گامی رو به جلو محسوب می‌شود که امنیت هرچه بهتر خانه‌ها را به‌همراه دارد. ضریب‌ ایمنی این دستگیره‌ها بالا است و بدون نیاز به قفل باز می‌شوند.

شاید در نگاه اول، قیمت آن‌ها در مقایسه با دستگیره‌های سنتی و قدیمی، گران‌تر به‌نظر برسد، ولی باتوجه به امکانات آن حتما ارزشش را دارد تا از این فناوری نوین برای امنیت و آسایش بیشتر استفاده کنید.

برای مشاورۀ رایگان، در اولین فرصت با شما تماس می‌گیریم.

-

سوالات متداول:

دستگیره اثر انگشتی چگونه عمل می‌کند؟

این دستگیره اثر انگشت تمام افراد مجاز را اسکن و در حافظه خود ذخیره می‌کند. افراد، جلوی درب قرار می‌گیرند و بخش مربوط به اثر انگشت را لمس می‌کنند و چنانچه مجاز شناخته‌شوند درب باز می‌شود.

قیمت دستگیره‌هایی که با اثر انگشت کار می‌کنند چقدر است؟

قیمت‌ها با توجه به قابلیت‌های دستگاه و برند آن متفاوت است.

بهترین مدل دستگیره‌های اثر انگشتی کدام است؟

بهترین مدل باید درجه‌بندی‌های FAR و FRR کمتری داشته باشد و تمام استانداردهای ضروری در خصوص آن رعایت شده‌ باشد.