در بسیاری از هتل‌ها شاهد قفل‌های کارتی و کلیدهای کارتی هستیم. ممکن است برای شما هم پیش آمده باشد که در اتاق‌های هتل، از قفل کارتی هتل استفاده کرده باشید. قفل کارتی، راهکاری بسیار آسان برای راحتی مسافران جهت ورود به اتاق در هتل است. قفل‌های کارتی ممکن است نسبت‌به قفل‌های مکانیکی قیمت بیشتتری داشته‌باشند اما هزینه‌ نگهداری کمتری دارند و مدت طولانی کار می‌کنند و از امنیت بسیار بالایی نیز برخوردار هستند. استفاده از قفل‌های دیجیتالی هم مقرون‌به‌صرفه و هم بسیار سریع و آسان است. اگر برایتان سوال است که این قفل‌های کارتی چگونه کار می‌کنند و چه مزایا و معایبی دارند، تا انتها همراه ما باشید.

چرا باید از قفل‌های کارتی هتل استفاده کنیم؟

کارت‌ها بسیار سبک‌تر و کم حجم‌تر از دسته کلیدها هستند و دسترسی آسان و سریع‌تری برای ورود به هتل فراهم می‌کنند. برای استفاده از آن‌ها نیاز به یادآوری هیچ بارکد و یا رمزی نیست و این یک مزیت بسیار مهم است.

قفل کارتی، راهکاری بسیار آسان برای راحتی مسافران جهت ورود به اتاق در هتل است.
قفل کارتی، راهکاری بسیار آسان برای راحتی مسافران جهت ورود به اتاق در هتل است.

استفاده از قفل کارتی هتل امنیت بالایی دارد زیرا هنگام از دست دادن و یا گم شدن کارت، نیاز به تعویض قفل نیست، و همه‌ دسترسی‌های مربوط به یک کارت گمشده به سادگی می‌تواند حذف شود.


مزایای استفاده از قفل کارتی هتل

قفل‌های کارتی و دیجیتالی مزایا و ویژگی‌های زیادی دارند که به‌همین دلیل محبوب هستند. مهم‌ترین ویژگی این قفل‌ها مانند سایر سیستم‌های هوشمند و دیجیتالی، عدم استفاده از کلید است که باعث بالا رفتن امنیت در هتل‌ها می‌شود.
هنگام استفاده از این کلیدهای کارتی، دیگر ناچار به حمل دسته کلید نیستید. سایر مزایای قفل کارتی عبارتند از:

از دیگر ویژگی‌های این قفل‌ها این است که می‌توان آن‌ها را از راه دور و با استفاده از تلفن همراه کنترل و مدیریت کرد.
بسیاری  از مهمانان VIP در هتل‌های بزرگ جهان، علاوه‌بر کارت اشتراک، نرم‌افزار مخصوص کنترل قفل هتل را نیز بر روی گوشی خود نصب دارند و می‌توانند به‌راحتی و از راه دور، ورود و خروج به اتاق خود را کنترل کنند.

●	 گزارش همه ترددها از درب ورودی، درسیستم ثبت می‌شود.
گزارش همه ترددها از درب ورودی، درسیستم ثبت می‌شود.

بررسی انواع قفل کارتی هتل

معمول‌ترین نوع کارت‌های هتلی، کارت‌های مغناطیسی هستند که مانند کارت‌های عابر بانک، با یک نوار مغناطیسی و به صورت کشیدنی در شیار مخصوص، مورد استفاده قرار می‌گیرند. اما به جز این مدل معمول، مدل‌ها و انواع دیگری از قفل‌های کارتی نیز وجود دارند:

از این کارت‌ها برای دسترسی به اتاق‌های هتل، آسانسور و دیگر قسمت‌های ساختمان استفاده می‌شود.

کارت‌های مغناطیسی چگونه درب را باز می‌کنند؟

کارت‌های مغناطیسی، یک نوار مغناطیسی دارند که حاوی اطلاعاتی از  مهمانان هتل است. معمولا شماره دسترسی کاربر، قابل شناسایی‌ترین اطلاعات ذخیره‌شده روی این کارت‌ها است. پرسنل در هنگام پذیرش، تمام اطلاعات مسافر را در مرحله‌ چک‌این ثبت و یک محدوده‌ زمانی برای استفاده از آن تا زمان چک‌اوت تعریف می‌کنند.

قفل درب به‌محض این‌که آن نوار مغناطیسی را شناسایی کند، باز می‌شود. فقط کافی است که مهمانان کارت خود را جلوی کارتخوان روی قفل در قرار دهند.

بیشتر بخوانید: راهنمای خرید دستگاه حضور و غیاب

کارت‌های مغناطیسی، یک نوار مغناطیسی دارند که حاوی اطلاعاتی از  مهمانان هتل است.
کارت‌های مغناطیسی، یک نوار مغناطیسی دارند که حاوی اطلاعاتی از مهمانان هتل است.

ویژگی جدید قفل‌های کارتی

یک ویژگی جدید و کاربردی که به قفل کارتی هتل اضافه شده این است که بر اساس مدت اقامت شما در هتل، به شما اجازه‌ ورود به بخش‌های مختلف را می‌دهد.

مثلا اگر شما در اتاق‌های درجه یک هتل اقامت داشته‌باشید، اجازه‌ی ورود به قسمت‌های VIP مانند رستوران مخصوص و … را نیز دارید. اما اگر در اتاق‌های معمولی اقامت داشته‌باشید، اجازه‌ دسترسی ورود به برخی قسمت‌ها را ندارید.

خرید قفل کارتی برای هتل از یک تأمین‌کننده، کار شما را آسان می‌کند و باعث صرفه‌جویی در زمان و پول شما می‌شود.
بر اساس مدت اقامت شما در هتل، به شما اجازه‌ ورود به بخش‌های مختلف را می‌دهد.

نکات مهم که باید قبل از خرید قفل کارتی هتل بدانید

اکنون که با ویژگی‌ها و مزایای این قفل آشنا شدید، باید با نکات مهم درباره خرید کلید هوشمند هتل آشنا شوید. اگر قبل از خرید قفل هوشمند، نکات مهم درمورد آن را مطالعه کنید، دقت خود را در خرید بالا می‌برید و از پرداخت هزینه‌های اضافی جلوگیری می‌کنید. مهم‌ترین نکته این است که باید قبل از خرید، درباره این محصول از کارشناس فروش شرکت مشاوره بگیرید.

بیشتر بخوانید: معرفی بهترین نرم افزار حضور و غیاب اندروید

خرید قفل کارتی برای هتل از یک تأمین‌کننده، کار شما را آسان می‌کند و باعث صرفه‌جویی در زمان و پول شما می‌شود.
خرید قفل کارتی برای هتل از یک تأمین‌کننده، کار شما را آسان می‌کند و باعث صرفه‌جویی در زمان و پول شما می‌شود.

سعی کنید تمامی اجزای قفل را از یک تأمین‌کننده بخرید

قفل کارتی هتل، کارت‌های هوشمند قفل درب، نرم‌افزار مدیریت کارت‌ها و سیستم رمزگذار کارت را از یک تأمین‌کننده تهیه کنید.

وظیفه اصلی باز و بسته کردن درب اتاق را قفل نصب‌شده روی درب انجام می‌دهد اما مدیریت آن توسط نرم‌افزار و سیستم دیگری انجام می‌شود. به‌عبارتی قفل یکی از اجزای سیستم امنیت اتاق‌های هتل است.

اگر برای خرید اجزای مختلف این سیستم به شرکت‌های مختلفی مراجعه کنید، کارت‌های هوشمند را به‌سختی مدیریت می‌کنید و اعتماد مشتریان شما نسبت‌به امنیت هتل کاهش می‌یابد. درنتیجه، مشتریان ناراضی برای بار دوم یا چندم به هتل شما مراجعه نمی‌کنند.

در حالت کلی خرید قفل کارتی برای هتل از یک تأمین‌کننده، کار شما را آسان می‌کند و باعث صرفه‌جویی در زمان و پول شما می‌شود.

به سازگار بودن نرم‌افزار مدیریت کارت‌ها توجه کنید

قبل از نصب قفل‌ها روی درب اتاق مطمئن شوید که فروشنده، سیستم نرم‌افزاری سازگار با آن‌ها را به شما ارائه می‌کند. برخی از فروشنده‌های غیرحرفه‌ای فقط فروش و نصب قفل‌ها را انجام می‌دهند و از ارائه نرم‌افزار سازگار با قفل‌ها خودداری می‌کنند. نصب قفل‌ها بدون نرم‌افزار روی درب اتاق‌های هتل هزینه‌های مدیریت هتل را بیشتر می‌کند.

خرید کارت‌های یدک و اضافی را فراموش نکنید

گاهی اوقات مشتریان هتل، کارت هوشمند اتاق را گم می‌کنند. مدیران هتل باید در این موقعیت کارت یدک را به مهمانان بدهند تا مشکل آن‌ها رفع شود. البته شما می‌توانید هزینه کارت گم‌شده را از مشتری دریافت کنید. این کارت‌های اضافی که در زمان خرید قفل کارتی تهیه می‌کنید قیمت نسبتاً پایینی دارند.

نصب قفل‌های هوشمند را به کارشناس مطمئن بسپارید

اگر می‌خواهید قفل‌های قبلی را تعویض کنید نصب آن‌ها را خودتان انجام ندهید. نصب و راه‌اندازی قفل‌های کارتی کمی پیچیده است و باید توسط تکنسین حرفه‌ای انجام می‌شود. اگر این کار توسط فرد  غیرحرفه‌ای انجام شود ممکن است قفل را خراب کند و در باز و بسته کردن درب اتاق با مشکل مواجه شوید.

بیشتر بخوانید: دستگیره اثر انگشتی چیست؟ بررسی انواع، مزایا و معایب

نصب و راه‌اندازی قفل‌های کارتی کمی پیچیده است و باید توسط تکنسین حرفه‌ای انجام می‌شود.
نصب و راه‌اندازی قفل‌های کارتی کمی پیچیده است و باید توسط تکنسین حرفه‌ای انجام می‌شود.

تفاوت قفل‌های RFID و بلوتوثی

قفل‌های RFID مبتنی‌بر امواج رادیویی هستند که با نزدیک کردن کارت به درب اتاق فعال می‌شوند. مهم‌ترین مزیت این نوع قفل‌ها این است که نوار مغناطیسی کارت‌ها سریع خراب و خراشیده نمی‌شوند. زیرا مانند قفل‌های قبلی به کشیدن کارت در قفل درب نیازی نیست.

از سال ۲۰۱۴ قفل‌های جدیدی به بازار آمدند که بر اساس امواج بلوتوث کار می‌کردند. نحوه کار این قفل‌ها به این‌صورت است که کدهای مربوط به درب اتاق از طریق نرم‌افزار، در گوشی هوشمند مهمانان هتل تعریف می‌شود. در نهایت مهمانان هتل با نزدیک کردن گوشی خودشان به سنسور قفل، درب اتاق را باز می‌کنند.

مهم‌ترین مزیت این نوع قفل این است که دردسر گم‌شدن کارت هوشمند وجود ندارد. همچنین قفل‌های مبتنی‌بر بلوتوث عمر باتری بیشتری دارند. از طرفی به‌دلیل این‌‌که نحوه کار با موبایل شخصی آسان است، استفاده از این نوع قفل برای مهمان‌ها چالشی ایجاد نمی‌کند.

قفل‌های RFID مبتنی‌بر امواج رادیویی هستند که با نزدیک کردن کارت به درب اتاق فعال می‌شوند
قفل‌های RFID مبتنی‌بر امواج رادیویی هستند که با نزدیک کردن کارت به درب اتاق فعال می‌شوند

برای مشاورۀ رایگان، در اولین فرصت با شما تماس می‌گیریم.

-

چه مواردی در قیمت قفل کارتی هتل تاثیرگذار هستند؟

قفل‌های کارتی، امنیت مهمان‌های هتل را تضمین می‌کنند. اما باید به عوامل تأثیرگذار در قیمت قفل هوشمند هتل آگاه باشید تا در مقایسه محصولات با مشکل مواجه نشوید. مواردی که در قیمت قفل کارتی مؤثر هستند، عبارتند از:

امنیت قفل‌های کارتی

معمولاً «امنیت بالا» مهم‌ترین خواسته مهمان‌های هتل از مدیر آن است. زیرا آن‌ها هنگام سفر مقادیر زیادی پول و کالای ارزشمند را همراه خود می‌برند. همچنین بعضی از مهمان‌های هتل به‌علت سفر کاری و تجاری همراه خودشان مدارک باارزشی دارند. بنابراین، قفل‌هایی با امنیت بالا متمایز هستند و قیمت متفاوتی دارند.

کاربرپسند بودن

راحتی استفاده از کارت برای مهمان‌ها و راحتی استفاده از سیستم مدیریت کارت برای کارکنان هتل بسیار مهم است. برخی از شرکت‌های سازنده برای افزودن این ویژگی به محصولشان، زمان و هزینه بیشتری صرف می‌کنند تا به یک محصول کاربرپسند برسند. درنتیجه، قیمت محصولات‌شان هم متناسب با کاربرپسند بودن تغییر می‌کند. پیشنهاد می‌کنیم هتل خود را به قفل‌هایی مجهز کنید که استفاده از آن‌ها راحت است.

شرکت سازنده قفل کارتی هتل

ضمانت و اعتبار شرکت سازنده یکی از عوامل مهمی است که قیمت قفل را تعیین می‌کند.

بیشتر بخوانید: مقایسه دستگاه حضور و غیاب + معرفی بهترین سیستم

ضمانت و اعتبار شرکت سازنده یکی از عوامل مهمی است که قیمت قفل را تعیین می‌کند.
ضمانت و اعتبار شرکت سازنده یکی از عوامل مهمی است که قیمت قفل را تعیین می‌کند.

سخن پایانی

قفل کارتی هتل می‌تواند کمک بزرگی به امنیت و نظم هتل کند چرا که امکان کپی‌برداری از کارت‌ها وجود ندارد و همه‌ مسافران برای استفاده از این کارت‌ها یک محدوده زمانی مشخص دارند.
با توجه به خسارت‌های ناشی از قفل‌های مکانیکی مانند گم شدن کلید و سرقت و نیاز به تعمیر متعدد و کپی از کلیدها، و همچنین با توجه‌به مزایای بسیاری که قفل‌های کارتی دارند، استفاده از این قفل‌ها بسیار عاقلانه و مقرون‌به‌صرفه است. برای دریافت مشاوره رایگان و همچنین اطلاع از قیمت‌ها با ما تماس بگیرید.

سوالات متداول

آیا قفل‌های کارتی هتل پس از قطع برق  از کار می‌افتند؟

هر قفل امکانات مخصوص به خودش را دارد اما با قطع برق قفل‌ها از کار نمی‌افتند. زیرا بیشتر قفل‌ها با باتری روشن می‌شوند و منبع تغذیه آن‌ها از سیم‌کشی هتل جدا است. درنتیجه، زمانی که حتی برق اضطراری هتل قطع می‌شود، قفل‌ها همچنان روشن باقی می‌مانند. از طرفی به‌علت اینکه باتری‌های قفل‌های کارتی قوی هستند، دوام بالایی دارند. بنابراین، شما می‌توانید با تعویض به‌موقع این باتری‌ها از قطع‌شدن قفل‌ها جلوگیری کنید. همچنین بسیاری از قفل‌ها دارای باتری پشتیبان هستند که درصورت قطع باتری‌های اصلی چند روز کار می‌کنند.

آیا درب‌های هوشمند هتل به‌طور خودکار قفل می‌شوند؟

این ویژگی متناسب با نوع قفل و برند آن متفاوت است. بعضی از قفل‌ها اگر برای مدتی باز باشند، به‌طور خودکار بسته می‌شوند. البته شما می‌توانید این ویژگی را از طریق برنامه قفل تغییر دهید. همچنین می‌توانید مدت‌زمان انتخابی خودتان را به قفل تعریف کنید تا درصورت سپری‌شدن آن زمان درب هتل به‌طور خودکار قفل شود. حتی می‌توانید انتخاب کنید که درب بلافاصله پس از بسته‌شدن قفل شود. پیشنهاد می‌کنیم در این مورد با پشتیبان فنی شرکت تأمین‌کننده صحبت کنید.

روش‌های صحیح نگهداری از قفل‌های کارتی چیست؟

روش‌های نگهداری از قفل‌های هوشمند بسیار آسان و مانند نگهداری از سایر وسایل الکترونیکی است. اگر در نگهداری از قفل‌های کارتی نهایت دقت را به‌کار ببرید، عمر آن‌ها طولانی می‌شود و هزینه‌های زیادی را برای تعمیر آن‌ها پرداخت نمی‌کنید. روش‌های مؤثر در نگهداری قفل‌های هوشمند، عبارتند از: وضعیت باتری‌های قفل را به‌طور منظم بررسی و باتری‌های ضعیف را تعویض یا شارژ کنید. گردوغبار قفل‌ها را با استفاده از یک پارچه نرم پاک کنید. از برخورد شدید درب اتاق با چهارچوب آن جلوگیری کنید. از محصولات پاک‌کننده مناسب برای وسایل الکترونیکی استفاده کنید. خرابی‌های درب اتاق را کنترل و آن‌ها تعمیر کنید. از برخورد اجسام تیز با قفل کارتی جلوگیری کنید.

منابع: + + + +