حضور و غیاب، یکی از مهم‌ترین کارهایی است که باید قبل از شروع کلاس‌ها در مراکز آموزشی ازقبیل مدرسه، دانشگاه، پیش‌ دبستانی و … انجام شود. اگر شما یکی از مدیران مراکز پیش‌‌دبستانی هستید، مطمئناً به مسئله حضور و غیاب اهمیت ویژه‌ای می‌دهید. اما بهترین و به‌صرفه‌ترین روش برای حضور غیاب پیش دبستانی چیست؟ آیا همه دستگاه‌های هوشمند موجود در بازار برای حضور غیاب پیش دبستانی مناسب هستند؟ نکته مهم این‌جاست که دستگاه‌های حضور و غیاب دارای کاربردهایی مختلفی هستند و نمی‌توان از همه آن‌ها برای یک محیط استفاده کرد. ازطرفی، حضور و غیاب به‌شیوه سنتی نیز وقت زیادی از مربیان و اولیای بچه‌ها می‌گیرد. امروزه، سیستم‌های هوشمند حضور و غیاب برای مدارس و پیش‌‍‌دبستانی‌ها طراحی شده‌اند که اصطلاحاً QuickSchool نام دارند. این دستگاه‌ها احتمال خطا در حضور و غیاب را به‌ کم‌ترین حد ممکن می‌رسانند. با این سیستم‌ها می‌توان داده‌های مربوط به حضور کودکان در پیش‌دبستانی‌ها را در اختیار والدین قرار داد تا رفت‌وآمد کودکان خود را زیر نظر داشته‌باشند. برای کسب اطلاعات بیشتر، درادامه این مطلب با ما همراه شوید و از کارشناسان مجموعه جهان‌گستر برای خرید دستگاه حضور و غیاب کمک بگیرید.

چرا هوشمند بودن سیستم حضور غیاب پیش دبستانی مهم است؟

پیگیری هوشمند حضور و غیاب کودکان به مربیان پیش‌‌دبستانی کمک می‌کند تا غیبت بچه‌ها و وقت‌شناسی آن‌ها را به‌صورت دقیق کنترل کنند. این سیستم باعث می‌شود تا میانگینی از حضور روزانه آن‌ها به‌دست بیاید و بتوان برای آموزش بهتر، برنامه‌ریزی دقیق‌تری انجام داد. مهم‌ترین معایب حضور و غیاب کودکان و دانش‌آموزان به‌روش سنتی عبارتند از:

. این دستگاه‌ها احتمال خطا در حضور و غیاب را به‌ کم‌ترین حد ممکن می‌رسانند.
. این دستگاه‌ها احتمال خطا در حضور و غیاب را به‌ کم‌ترین حد ممکن می‌رسانند.

دستگاه حضور غیاب پیش دبستانی چیست؟

دستگاه حضور و غیاب هوشمند یا اصطلاحاً Attendance System، ابزاری است که معمولاً با اثر انگشت، چهره و یا کارت عضویت دیجیتالی کار می‌کند. این دستگاه به نرم‎افزار ردیابی حضور و غیاب متصل است و نیازی به استفاده از کاغذ و خودکار ندارد. مربیان مهدهای کودک و یا پیش‌دبستانی‌ها می‌توانند، ورود و خروج کودکان را با استفاه از گوشی‌های هوشمند و محیط دسکتاپ تحت کنترل درآورند.

سیستم یکپارچه دستگاه‌های حضور و غیاب باتوجه به دستگاه‌های RFID به‌صورت خودکار مدیریت می‌شوند. کودکان و یا والدین آن‌ها می‌توانند با استفاده از کارت عضویت و یا اثر انگشت، حضور روزانه کودک را در سیستم پیش‌ دبستانی‌ها ثبت کنند.

اثر انگشت و یا کارت عضویت کودکان از طریق دستگاه RFID اسکن و حضور آن‌ها به‌صورت اتوماتیک در ماژول مدیریت ثبت می‌شود.

بیشتر بخوانید: دستگاه حضورغیاب باشگاهی چیست و چرا به آن نیاز دارید؟

، ابزاری است که معمولاً با اثر انگشت، چهره و یا کارت عضویت دیجیتالی کار می‌کند.
، ابزاری است که معمولاً با اثر انگشت، چهره و یا کارت عضویت دیجیتالی کار می‌کند.

۷ مزیت مهم استفاده از دستگاه حضور غیاب پیش دبستانی

هدف اصلی استفاده از سیستم هوشمند، مدیریت حضور و غیاب و کنترل رفت‌وآمد به‌صورت خودکار است. دستگاه‌های حضور و غیاب، دارای ویژگی‌های قابل‌توجهی هستند که برخی از آن‌ها عبارتند از:

با این‌همه، ۷ دلیل مهم دیگر هم وجود دارند که باعث می‌شوند، مدیران پیش‌ دبستانی‌ها و مهدهای کودک به فکر تهیه یک دستگاه RFID باشند.

۱. کاربری سریع و کاربرپسند بودن

مربیان می‌توانند با استفاده از سیستم حضور و غیاب هوشمند، وارد پورتال مخصوص خود شوند و بدون اتلاف وقت، کودکان را کنترل کنند. چنین سیستمی بسیار سریع‌تر و دقیق‌تر از شیوه‌های سنتی است و از ورود داده‌ها و اطلاعات نادرست نیز جلوگیری می‎‌‎کند.

۲. جمع‌آوری اطلاعات دقیق و مطمئن

حضور و غیاب دستی، باعث افزایش خطای انسانی می‌شود. داده‌های جمع‌آوری‌شده توسط یک سیستم خودکار مثل دستگاه حضور و غیاب، دقیق‌تر هستند، چرا که توسط یک سیستم کامپیوتری انجام می‌شوند.

سیستم‌های کامپیوتری دستگاه‌های RFID می‌توانند زمان دقیق ورود کودکان به مهد کودک یا پیش‌ دبستانی را ثبت کنند. در همان لحظه‌ای که اثر انگشت کودک توسط دستگاه اسکن می‌شود، حضور او نیز ثبت خواهد شد.

۳. امکان تجزیه و تحلیل داده‌ها

سیستم‌های هوشمند دستگاه حضور و غیاب، قابلیت ارائه گزارش نیز دارند. این قابلیت، یکی از مهم‌ترین مزایای این دستگاه‌ها است، چرا که به وسیله آن می‌توان نمودار حضور و غیاب کودکان را ترسیم نمود. گزارش داده‌های حضور و غیاب می‌تواند برای تجزیه و تجلیل یک معیار خاص (مانند تعداد حضور روزانه در ماه فروردین) مورد استفاده قرار بگیرد.

بیشتر بخوانید: قوانین حضور و غیاب پرسنل برای مدیران

 با استفاده از دستگاه حضور غیاب پیش دبستانی، می‌توان هر بار زمان دقیق ورود و خروج آن‌ها را کنترل کرد.
با استفاده از دستگاه حضور غیاب پیش دبستانی، می‌توان هر بار زمان دقیق ورود و خروج آن‌ها را کنترل کرد.

۴. کنترل حضور و غیاب در زمان واقعی

مهدهای کودک و پیش‌ دبستانی‌ها فقط شامل کلاس‌های آموزش نمی‌شوند به‌عنوان مثال، کودکان در طول ساعت حضور در این محیط‌ها برای استراحت، بازی و یا صرف ناهار و میان‌وعده نیز از کلاس خارج می‌شوند. با استفاده از دستگاه حضور غیاب پیش دبستانی، می‌توان هر بار زمان دقیق ورود و خروج آن‌ها را کنترل کرد.

۵. بهبود و تقویت مسئله وقت‌شناسی

آموزش مفهوم «وقت‌شناسی» به کودکان در سن پایین، بسیار اهمیت دارد و سیستم‌های هوشمند حضور و غیاب می‌توانند باعث تقویت این موضوع در کودکان شوند. استفاده از سیستم RFID از جعل حضور و غیاب یا دست‌کاری آن جلوگیری می‌کند و باعث ایجاد نظم و انضباط در بین کودکان می‌شود.

۶. آگاهی والدین از رفت‌وآمد کودکان

سیستم دستگاه هوشمند حضور و غیاب، دارای قابلیت اطلاع‌رسانی به والدین است. به‌عنوان مثال، برخی از والدین، کودکان را با سرویس به پیش‌ دبستانی می‌فرستند و خود در جریان دقیق ورود و خروج آن‌ها نیستند. گزارش‌های دقیق حضور و غیاب و ورود و خروج کودکان به والدین، از طریق پورتال‌های اینترنتی و یا با استفاده از تلفن همراه و ایمیل انجام می‌شود که باعث آسودگی خاطر بیشتر آن‌ها نیز هست.

۷. گزارش از طریق پیامک

مدیران مراکز پیش‌ دبستانی می‌توانند از طریق سرویس پیامک، غیبت و یا زمان دقیق ورود و خروج را به‌صورت لحظه‌ای به والدین گزارش کنند. این ویژگی باعث شده است تا گزارش حضور و غیاب فقط به استفاده از اینترنت محدود نشود.

بررسی ۳ روش هوشمند حضور غیاب پیش دبستانی

حضور و غیاب هوشمند، لزوماً با استفاده از دستگاه‌های RFID انجام نمی‌شود. دستگاه‌های RFID، سازوکار یکسانی ندارند و هرکدام از آن‌ها با اسکن کردن یک ابزار (مثل کارت دیجیتالی) یا بخشی از بدن (مثل چهره یا اثر انگشت) کار می‌کنند.

به‌طورکلی، ۳ نوع سیستم برای حضور و غیاب وجود دارند که  در مدارس و پیش‌ دبستانی‌ها بیشتر مورد استقبال قرار گرفته‌اند.

۱. حضور و غیاب کودکان با استفاده از سیستم مبتنی بر وب

در این روش، مربی می‌تواند با استفاده از یک اپلیکیشن موبایل یا اکانت تحت وب خود، حضور کودکان را در کلاس علامت‌گذاری کند. تمام فرآیند حضور و غیاب با استفاده از برنامه‌های تحت وب ممکن است حدود ۳۰ ثانیه زمان ببرد. علاوه‌بر این، مربی می‌تواند با کلیک یا تاچ کردن اسم دانش‌آموز یا کودک غایب، نام او را در لیست غایبین آن روز قرار دهد.

در این روش، والدین نیز می‌توانند به پورتال مربیان متصل شوند و وضعیت حضور و غیاب کودکان خود را رصد کنند. استفاده از این روش معمولاً در مدارس کاربرد بیشتری دارد و در مهدهای کودک و پپیش‌ دبستانی‌ها کم‌تر استفاده می‌شود.

بیشتر بخوانید: دور زدن و هک دستگاه حضور و غیاب تشخیص چهره

این سیستم اصطلاحاً باعنوان MyClassCampus هم شناخته می‌شود
این سیستم اصطلاحاً باعنوان MyClassCampus هم شناخته می‌شود

۲. سیستم حضور و غیاب هوشمند مبتنی بر دستگاه

این روش حضور و غیاب، امروزه کاربرد و گسترش بیشتری در پیش‌ دبستانی‌ها دارد، چرا که کودکان علاقه بیشتری به لمس کردن دستگاه دارند و می‌توان حضور روزانه آن‌ها را به‌راحتی ثبت کرد. ضمناً از این روش می‌توان برای حضور و غیاب کودکان و کارکنان پیش‌ دبستانی به‌صورت هم‌زمان استفاده کرد. این سیستم اصطلاحاً باعنوان MyClassCampus هم شناخته می‌شود و انواع آن عبارتند از:

۳. سیستم حضور و غیاب مبتنی بر QR Code

استفاده از این روش، مختص موسسات آموزشی کوچک است که مدیران آن نمی‌خواهند دستگاه حضور و غیاب نصب کنند. در این روش، حضور و غیاب با استفاده از کدهای QR درج‌شده روی کارت‌های دیجیتال انجام می‌شود.

ازآن‌جایی‌که استفاده از کارت برای کودکان چندان آسان نیست، والدین یا کارکنان پیش‌ دبستانی باید این کار را انجام دهند. معمولاً از این روش برای کنترل حضور و غیاب هوشمند دانش‌آموزان در موسسات غیرانتفاعی و کوچک استفاده می‌شود.

در صورت قطع برق چگونه می‌توان حضور و غیاب کرد؟

قطعی برق و امکان بروز هرج‌ومرج در حضور و غیاب پیش‌ دبستانی، یکی از دغدغه‌های مدیران در مورد دستگاه‌های RFID است.

نکته قابل‌توجه، این‌جاست که دستگاه‌های حضور و غیاب دارای یک باتری داخلی با ظرفیت بالا هستند که درصورت قطعی برق پیش‌ دبستانی، می‌توانند حداقل به‌مدت ۴ ساعت کار کنند. بنابراین، اگر برق مهد کودک یا پیش‌ دبستانی قطع شد، بدون نگرانی به کنترل حضور و غیاب کودکان ادامه دهید.

برای مشاورۀ رایگان، در اولین فرصت با شما تماس می‌گیریم.

-

بیشتر بخوانید: بهترین دستگاه حضور و غیاب تشخیص چهره چه ویژگی‌هایی دارد؟

 والدین و مربیان، با وجود چنین سیستمی از حضور واقعی و دقیق کودکان خود اطمینان کامل پیدا می‌کنند.
والدین و مربیان، با وجود چنین سیستمی از حضور واقعی و دقیق کودکان خود اطمینان کامل پیدا می‌کنند.

به یک دستگاه هوشمند برای حضور غیاب پیش دبستانی نیاز دارید؟

اگر از آن دست مدیران دقیق و خوش‌ذوقی هستید که ، اعتبار، زمان، انضباط و فناوری برای‌تان اهمیت دارد، حتما از دستگاه‌های RFID برای راحتی بیشتر کودکان، والدین و پرسنل خود استفاده کنید. بسیاری از پیش‌ دبستانی‌ها و مهدهای کودک به‌دلیل برخورداری از سیستم هوشمند حضور و غیاب، دارای شهرت و اعتباری ویژه هستند. چرا که والدین و مربیان، با وجود چنین سیستمی از حضور واقعی و دقیق کودکان خود اطمینان کامل پیدا می‌کنند.

برای خرید دستگاه حضور و غیاب یا RFID برای حضور غیاب پیش دبستانی، با کارشناسان مجموعه جهان گستر تماس بگیرید ۰۲۱۴۱۳۹۲۰۰۰ تا شما را برای یک  انتخاب درست برای کنترل کودکان و پرسنل در مجموعه آموزشی خود، یاری کنند.

اگر کنترل دقیق پرسنل پیش‌‌دبستانی و کودکان برایتان مهم است و معتقد هستید که دوره استفاده از روش‌های پرهزینه‌ و وقت‌گیر سنتی به‌پایان رسیده است، پس همین حالا برای خرید ایده‌آل‌ترین دستگاه حضور و غیاب با ما تماس بگیرید.

بیشتر بخوانید: آشنایی با انواع سیستم های حضور و غیاب و مزایا و معایب هر کدام

سوالات متداول

دستگاه حضور غیاب پیش دبستانی چیست؟

دستگاه حضور و غیاب هوشمند یا اصطلاحاً Attendance System، ابزاری است که معمولاً با اثر انگشت، چهره و یا کارت عضویت دیجیتالی کار می‌کند. این دستگاه به نرم‎افزار ردیابی حضور و غیاب متصل است و نیازی به استفاده از کاغذ و خودکار ندارد. مربیان مهدهای کودک و یا پیش‌دبستانی‌ها می‌توانند، ورود و خروج کودکان را با استفاه از گوشی‌های هوشمند و محیط دسکتاپ تحت کنترل درآورند.

مزیت استفاده از دستگاه حضور غیاب پیش دبستانی چیست؟

۱. امکان شناسایی بیش از ۱۰۰۰ کارت ۲. امکان ثبت و شناسایی ۱۰ اثر انگشت برای هر کودک ۳. امکان پرینت گزارش‌های حضور و غیاب هفتگی ۴. دارای قابلیت ثبت سیستمی ترددها برای بیش از ۱۰ هزار لاگ ۵. مقاوم در برابر شرایط محیطی مختلف

در صورت قطع برق چگونه می‌توان حضور و غیاب کرد؟

دستگاه‌های حضور و غیاب دارای یک باتری داخلی با ظرفیت بالا هستند که درصورت قطعی برق پیش‌ دبستانی، می‌توانند حداقل به‌مدت ۴ ساعت کار کنند.

منابع: + +