دستگاه حضور و غیاب ارزان: این روزها با توجه به شرایط پیش آمده و وضع گرانی که بر جامعه حکم فرماست؛ همه تحت فشار هستند و سعی دارند تا با خریدن اجناس ارزان قیمت‌تر، در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنند.
خرید دستگاه‌ حضور و غیاب هم از این قاعده مستثنی نیست و مدیران تلاش می‌کنند تا با پیدا کردن ارزان‌ترین دستگاه حضور و غیاب در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنند.
ما در این مقاله تصمیم داریم چند دستگاه حضور غیاب ارزان را به شما معرفی کنیم؛ اما اگر شما هم مدیری هستید که می‌خواهید یک دستگاه حضور و غیاب ارزان تهیه کنید؛ باید حتما به نکاتی که در این مقاله می‌گوییم توجه لازم را داشته باشید تا برای خریدن جنس ارزان‌تر، کیفیت را فدای کمیت نکنید و یک عمر پشیمانی را برای خودتان به جا نگذارید!

دستگاه حضور و غیاب ارزان

مدیر عزیزی که در حال خواندن این مقاله هستید؛ توجه داشته باشید که نباید به خریدن دستگاه حضور غیاب به چشم یک هزینه نگاه کنید.
بلکه خریدن دستگاه حضور غیاب برای سازمانتان به منزله‌ی یک سرمایه‌گذاری بلند مدت و سراسر سود است که هزینه‌ی خود را در مدت زمان کوتاهی به شما برمی‌گرداند. این نکته‌ای بود که باید در همین ابتدا خدمتتان عرض می‌کردم.
و اما از طرف دیگر فاکتورهای زیادی برای تعیین قیمت یک دستگاه حضور غیاب نقش دارند.
قیمت یک سیستم حضور غیاب از مجموع قیمت‌های خود دستگاه، نرم‌افزار حضور غیاب، هزینه‌ی نصب و راه اندازی و گاهی اوقات گارانتی دستگاه به دست می‌آید.
پس اگر به دنبال پیدا کردن یک دستگاه حضور غیاب ارزان هستید، به محض این که از یک شرکت قیمت پایین‌تری گرفتید؛ تصمیم به خرید نگیرید بلکه از آن‌ها بپرسید که قیمت اعلام شده شامل چه مواردی است؟
و آن وقت با توجه به خدمات تصمیم بگیرید که آیا خرید چنین دستگاهی نیازهای سازمان شما را برطرف می‌کند یا خیر؟!
چون بعضی از شرکت‌ها فقط قیمت خود دستگاه را به مشتری اعلام می‌کنند و مشتری را نسبت به سایر شرکت‌ها بدبین می‌کنند و پس از آن که مشتری از آن‌ها خرید کرد؛ قیمت نرم افزار و هزینه‌ی نصب را به طور جداگانه از آن‌ها دریافت می‌کنند که بعضا جمع این مبالغ از زیادترین مبلغ اعلام شده توسط رقبا هم بیشتر می‌شود.

دستگاه حضور و غیاب ارزان

دستگاه حضور و غیاب ارزان از چه بخش‌هایی تشکیل شده است؟

یک دستگاه حضور غیاب ارزان به طور معمول از دو بخش زیر تشکیل می‌شود:

سخت افزار ارزانترین دستگاه حضور و غیاب

بخش اول که در دستگاه‌های حضور غیاب ارزان قیمت بررسی می‌کنیم؛ بخش سخت افزار آن است.
در هنگام خرید یک دستگاه حضور غیاب ارزان توجه کنید که دستگاه تمام قابلیت‌هایی که شرکت شما نیاز دارد را داشته باشد.
برای مثال در اگر در محل نصب دستگاه مشکل قطعی برق وجود دارد، حتما اطمینان حاصل کنید که دستگاه شما باتری داشته باشد.
یا حتما اطمینان حاصل کنید که دستگاه شما از لحاظ شیوه‌های ارتباطی به کامل‌ترین امکانات مجهز باشد و محدودیتی در شیوه‌های ارتباطی آن وجود نداشته باشد.
برای مثال اگر امکان کابل کشی شبکه نداشت، حتما قابلیت وای فای دستگاه به دادتان برسد و مشکل ارتباطی شما را حل کند.

نرم افزار دستگاه حضور غیاب ارزان

در خصوص نرم افزار حضور غیاب، با توجه به سیاست های دسته بندی نرم افزار و تحلیل های گوناگونی که در نرم افزارها وجود دارد، هر شرکت ارائه کننده خدمات برای طبقه بندی نسخه های نرم افزار حضور و غیاب خود محدودیت های خاصی را در نرم افزار اعمال می کند.
این محدودیت ها بخصوص در نسخه های رایگان و یا پایه بیشتر است!
لذا در هنگام خرید دستگاه حضور و غیاب ارزان لازم است به دقت امکانات نرم افزار را بررسی کنید و از پاسخگویی امکانات نرم افزار به نیازهایتان مطمئن شوید!
برای مثال تعداد شیفت هایی که در نرم افزار قابل تعریف است و یا تعداد نفرات تحت پوشش نرم افزار همواره جزء مواردی است که در نرم افزار های پایه محدودیت هایی دارند و کنترل این محدودیت ها و شرایط کاری شرکت لازم است.

ارزانترین دستگاه حضور و غیاب

خدمات پس از فروش و گارانتی دستگاه حضور و غیاب ارزان

موضوع دیگری که در خرید دستگاه حضور غیاب ارزان باید مد نظر داشته باشید؛ خدمات پس از فروش و گارانتی دستگاه مورد نظر شماست.
یک سیستم حضور غیاب ارزان، باید پشتیبانی و خدمات پس از فروش خوبی داشته باشد تا اگر مشکلی برای سیستمتان به وجود آمد بتوانید به راحتی با شرکت سازنده ارتباط برقرار کنید و مشکل خود را حل کنید نه این که مجبور شوید به خاطر خدمات پس از فروش ضعیف شرکت، دستگاهتان را دور بیندازید!

دلایل ارزان شدن قیمت یک دستگاه حضور غیاب

همیشه از قدیم گفته‌اند که: “هیچ ارزانی بی‌علت نیست!”
این که شما بتوانید یک دستگاه حضور غیاب ارزان را به راحتی پیدا کنید، قطعا دلیل خاصی دارد و محض رضای خدا دستگاه حضور غیاب را به شما ارزان‌تر نفروخته‌اند.
دلایلی که معمولا موجب ارزان‌تر شدن دستگاه حضور غیاب می‌شوند عبارت‌اند از:

قیمت دستگاه حضور و غیاب اثر انگشتی ارزان

شما می‌توانید برای خرید دستگاه حضور و غیاب اثر انگشتی ارزان به مقاله‌ی دستگاه حضور و غیاب اثرانگشتی مراجعه کنید و لیست آخرین قیمت‌های آپدیت شده و انواع مدل‌ها را در سایت شرکت ببینید!
دستگاه حضور و غیاب اثر انگشتی یکی از به صرفه‌ترین و بهترین مدل‌های دستگاه حضور و غیاب است که مناسب‌ترین گزینه برای سازمان‌هایی است که نه می‌خواهند برای خرید دستگاه‌های پیچیده‌تر مثل دستگاه کنترل تردد عنبیه و دستگاه چهره هزینه کنند و نه آن قدر می‌خواهند قضیه‌ی حضور و غیاب را آسان بگیرند که به دستگاه‌های کارتی رضایت دهند!
علاوه بر این برخی از دستگاه‌های حضور و غیاب اثر انگشتی سامانه هوش تجاری مدیریت پایدار، قابلیت اجرای همزمان دو دستگاه را دارند؛ یعنی در عین این که یک دستگاه حضور و غیاب اثر انگشتی هستند می‌توانند با تغییر دادن یک سری از تنظیمات، به دستگاه حضور و غیاب تشخیض چهره و یا کارتی نیز تبدیل شوند.

نتیجه‌گیری

در مقابل برندهای شناخته شده‌ای که در بازار ایرانی و خارجی وجود دارند، قطعا برندهایی هم هستند که اجناسشان را با قیمت ارزان‌تری به شما می‌فروشند.
اما همواره باید در نظر داشته باشید که قطعا کیفیت و کارآیی آن‌ها از برندهای سرشناس کمتر است و احتمالا عمر مفید کمتری هم دارد.
پس ما نمی‌گوییم که به دنبال جنس ارزان نباشید، بله، دوره زمانه به شکلی است که همه به دنبال خرید اجناس ارزان هستند!
فقط می‌گوییم که کیفیت را فدای قیمت نکنید و اگر به دنبال خرید دستگاه حضور غیاب ارزان هستید، ابتدا از ویژگی‌ها و کارآیی آن برای سازمانتان مطمئن شوید و سپس خرید کنید!
اگر نه مجبورید با صرف هزینه‌ای دوباره،یکی از همان دستگاه‌های باکیفیت را جایگزین دستگاه حضور غیاب ارزانتان کنید!

در خاتمه باید مجددا تاکید کنیم که اگرچه دریافت خدمات و خرید کالا با قیمت ارزان گامی بلند در کاهش هزینه ها و افزایش سود است اما باید دقت کرد که کیفیت و امکانات را فدای قیمت نکنیم.

یک پاسخ

  1. فراموش نکنیم که: اگرچه ارزان قیمت بودن دستگاه حضورغیاب یکی از فاکتورهای مهم برای خریداران این محصول می‌باشد، لازم است با توجه به کاربرد و کیفیت مورد انتظار، روی دستگاه هزینه شود تا بتوان به عنوان یک سرمایه گذاری مناسب روی آن حساب کرد!!
    نکته مهمی که باعث میشود عده ای کیفیت را فدای قیمت و کمیت محصول نمایند