غیبت، تاخیر یا تعجیل کارکنان، یکی از مشکلات جدی است که بسیاری از شرکت‌ها و سازمان‌ها با آن مواجه هستند و به‌خاطر آن، کمتر از ظرفیت بهینه خود بهره می‌برند و بسیاری از فرصت‌های رشد را از دست می‌دهند. البته غیبت، ممکن است دلایل مختلفی مثل بیماری، مرخصی، مشکلات شخصی و … داشته باشد. یکی از راه‌های مقابله با اثرات منفی این مسائل، استفاده از نرم‌افزار حضور و غیاب است تا ورود و خروج کارکنان را پیگیری کند و خسارت‌های کسب‌وکار را کاهش و بهره‌وری آن را افزایش دهد. اما انتخاب نرم‌افزار مناسب، یک چالش قابل توجه است. برای همین در این مقاله تصمیم داریم به بررسی نرم افزار حضور و غیاب برتر در بازار بپردازیم و ۵ گزینه محبوب و کارآمد را به شما معرفی کنیم. پس در ادامه با ما همراه باشید.

فاکتورهای مهم در انتخاب بهترین نرم افزار حضور و غیاب

برای این‌که بهترین نرم افزار حضور غیاب را انتخاب کنید، باید چند فاکتور اساسی را در مورد آن‌ها در نظر بگیرید. این فاکتورها عبارتند از:

فاکتورهای مهم در انتخاب بهترین نرم افزار حضور و غیاب
فاکتورهای مهم در انتخاب بهترین نرم افزار حضور و غیاب

قابلیت استفاده

از آنجایی که ردیابی حضور و غیاب، یک ضرورت مهم در سازمان‌ها و شرکت‌هاست، باید سیستمی را انتخاب کنید که یک تجربه کاربری مثبت و جذاب برای همه کاربران ایجاد کند. برای بررسی نرم افزار حضور و غیاب از نظر قابلیت استفاده، رابط کاربری آن را تجزیه‌و‌تحلیل کنید، از جمله نحوه سازماندهی منوها و سادگی ناوبری آن.

نرم‌افزارهایی که در این مقاله به شما معرفی خواهیم کرد، همگی دارای رابط کاربری جذاب، ساده و کاربرپسند هستند و تجربه کاربری فوق‌العاده‌ای را ارائه می‌دهند. 

دسترسی از طریق تلفن همراه

شاید همه کارکنان یک سازمان، در محل ساختمان آن مستقر نباشند و برخی از آن‌ها به‌صورت دورکار فعالیت کنند یا گاهی در سفرهای کاری باشند. برای همین مهم است که نرم‌افزار حضور و غیابی را انتخاب کنید که اپلیکیشن اختصاصی تلفن همراه داشته باشد تا کارکنانی که در محل اصلی سازمان مستقر نیستند، به‌راحتی بتوانند حضور خود را ثبت کنند.

نرم‌افزارهای بررسی‌شده در این مقاله، همگی دارای اپلیکیشن‌های تلفن همراه هستند، همچنین نسخه‌های دسکتاپ مبتنی بر وب آن‌ها نیز در دسترس است که با تلفن همراه سازگاری دارد. برخی از آن‌ها نیز مانند نرم‌افزار حضور و غیاب جهان‌گستر، قابلیت‌هایی چون ثبت حضور از طریق چهره، GPS و ویژگی Geofencing ارائه می‌دهند.

شرکت جهان گستر پارس، سیستم‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری مختلفی را برای ردیابی حضور و غیاب کارکنان ارائه می‌دهد، که سازمان‌های بزرگ و کوچک، برحسب نیاز خود می‌تواند گزینه مناسب را انتخاب کنند. برای دریافت راهنمایی و کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

بیشتر بخوانید: سیستم حضور و غیاب با استفاده از کارت هوشمند

یکپارچه‌سازی
یکپارچه‌سازی

یکپارچه‌سازی

یک نرم‌افزار حضور غیاب کارآمد باید قابلیت یکپارچه‌سازی با سایر سیستم‌های مهم سازمانی مانند نرم‌افزار حقوق و مزایا، سیستم‌های مدیریت منابع انسانی، یا سیستم‌های مدیریت عملکرد را داشته باشد. همچنین ویژگی ادغام با سایر ابزارهای بهره‌وری کارکنان، مانند پلتفرم‌های ارتباطی، تقویم‌ها و سیستم‌های مدیریت وظیفه، ارزش بیشتری به سازمان شما می‌دهد.

قیمت

گاهی اوقات همه‌چیز به قیمت بستگی دارد. به‌همین دلیل، قبل از این‌که زمان زیادی را برای جستجو و بررسی نرم افزار حضور و غیاب صرف کنید، درک واقع بینانه‌ای از بودجه خود داشته باشید. کسب‌وکارهای کوچک، معمولا بودجه محدودی دارند و باید گزینه‌ای را انتخاب کنند که بار مالی زیادی را به آن‌ها تحمیل نکند.

در حالی‌که سازمان‌های بزرگ چنین محدودیتی ندارند. بااین‌حال استفاده از نرم‌افزارهای رایگان، ویژگی‌های کمی در اختیار شما قرار می‌دهد، اما اگر کمی بیشتر هزینه کنید، می‌توانید از امکانات متنوع یک نرم‌افزار حضور و غیاب بهره‌مند شوید که بسیاری از فرآیندهای شما را تسهیل و خودکارسازی خواهد کرد.

معرفی و بررسی نرم افزار حضور و غیاب برتر

پس از این‌که با فاکتورهای مهم انتخاب نرم‌افزار حضور و غیاب آشنا شدید، به معرفی ۵ نرم‌افزار برتر در این زمینه می پردازیم.

نرم‌افزار Deel
نرم‌افزار Deel

نرم‌افزار Deel

Deel یک راه‌حل جهانی مدیریت کارکنان است و برای مشاغلی طراحی شده است که تیم پراکنده‌ای از کارکنان و پیمانکاران را استخدام می‌کنند. این نرم‌افزار مجهز به تمام ویژگی‌های لازم برای شرکت‌ها جهت توسعه جهانی و مدیریت نیروی کار خود در مقیاس بازارهای بین‌المللی است.

نرم‌افزار حضور و غیاب Deel، امکان مدیریت منابع انسانی و حقوق و مزایا را در یک پلتفرم امن و متمرکز ارائه می‌کند. همچنین این نرم‌افزار مبتنی بر ابر، می‌تواند به‌طور یکپارچه با نرم‌افزارهای حسابداری یکپارچه شود.

با بررسی نرم افزار حضور و غیاب Deel متوجه خواهید شد که توانایی ردیابی حضور و غیاب و زمان مرخصی این نرم‌افزار از طریق ماژول Deel Engage، به مدیران اجازه می‌دهد تا حضور کارکنان را ردیابی کنند و به درخواست مرخصی آن‌ها پاسخ دهند.

این پلتفرم، فرآیند ردیابی را برای کاربر ساده می‌کند و در عین حال به او اطمینان می‌دهد که اطلاعات به‌طور خودکار در سیستم مدیریت کارکنان Deel همگام‌سازی می‌شوند.

استفاده از پلتفرم Deel برای مشاغلی با حداکثر ۲۰۰ کارمند رایگان است و آن را به یک پلتفرم جهانی منابع انسانی عالی برای مشاغلی تبدیل می‌کند که قصد دارند، فعالیت‌های خود را در بازارهای بین‌المللی گسترش دهند.

ویژگی‌های Deel

از مهم‌ترین ویژگی‌های این نرم افزار می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

بیشتر بخوانید: امنیت دستگاه حضور و غیاب و تاثیر تکنولوژی بر ساز و کار سازمانی

بررسی نرم افزار حضور و غیاب Connecteam
بررسی نرم افزار حضور و غیاب Connecteam

بررسی نرم افزار حضور و غیاب Connecteam

Connecteam یک برنامه ردیابی حضور و غیاب و ثبت ساعات کاری برای برنامه‌ریزی کارکنان و پیگیری حضور و ساعات کاری آن‌هاست. این نرم‌افزار برای کارکنان دورکار ساخته شده است و آن‌ها می‌توانند از طریق دستگاه تلفن همراه به نرم‌افزار دسترسی داشته باشند.

اگر نیاز به تماس مداوم با اعضای تیم دارید، بررسی نرم افزار حضور و غیاب Connecteam نشان می‌دهد که این نرم افزار، یک گزینه عالی است، زیرا دارای ویژگی چت داخلی است. عملکرد چت درون‌برنامه‌ای این نرم‌افزار می‌تواند به شما کمک کند تا با افرادی که دیر به سر کار می‌آیند یا در محل کار تعیین‌شده خود نیستند، ارتباط برقرار کنید.

ویژگی‌های Connecteam

مهم‌ترین ویژگی‌های این نرم افزار عبارتند از:

نرم‌افزار Homebase
نرم‌افزار Homebase

نرم‌افزار Homebase

این نرم‌افزار، یک راه‌حل مبتنی بر ابر را برای مدیریت برنامه‌های کاری کارکنان، جدول زمانی، هزینه‌های نیروی کار و حقوق و مزایا ارائه می‌دهد. ویژگی برنامه‌ریزی و جدول زمانی آن، به مدیران کمک می‌کند تا حضور و غیاب کارکنان را پیگیری کنند.

این نرم‌افزار به‌طور خاص برای مشاغلی که کارکنان ساعتی را استخدام می‌کنند، مانند خرده‌فروشی‌ها، رستوران‌ها، مراقبت‌های بهداشتی، ارائه‌دهندگان خدمات تخصصی، طراحی شده است. Homebase بر روی دستگاه‌های مختلف شامل رایانه، تلفن همراه و تبلت، قابل دسترسی است، بنابراین کارکنان می‌توانند بدون توجه به محل کار، به ورود و خروج خود را ثبت کنند. الگوها و زمان‌بندی خودکار این پلتفرم به کاربران کمک می‌کنند تا با در نظر گرفتن در دسترس بودن کارکنان و زمان مرخصی، برنامه‌های کاری آن‌ها را مدیریت کنند.

ویژگی‌های Homebase

از مهم‌ترین ویژگی‌های این نرم افزار می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

نرم‌افزار Monday.com
نرم‌افزار Monday.com

نرم‌افزار Monday.com

یک سیستم عامل نیروی کار مدرن با طیف گسترده‌ای از داشبوردها و الگوهای قابل تنظیم برای ردیابی حضور و غیاب، ایجاد تقویم‌های تیمی مشترک، نظارت بر ساعات کاری کارکنان، مدیریت پروژه‌ها و وظایف و غیره است.

اگر می‌خواهید نرم‌افزار حضور و غیابی داشته باشید که بتواند آن را مطابق با نیازهای کسب‌وکارتان سفارشی کنید، Monday.com گزینه ایده‌آلی است. همچنین این امکان را دارید که از قالب‌های این پلتفرم برای ردیابی حضور کارکنان و نظارت بر تعداد ساعات کاری آن‌ها استفاده کنید.

بررسی نرم افزار حضور و غیاب Monday.com، نشان می‌دهد که الگوی ردیابی این نرم‌افزار، شامل تمام ویژگی‌های ضروری است که برای حفظ و زیر نظر گرفتن کارکنان خود به آن نیاز دارید، از جمله امکان مشاهده مرخصی استعلاجی، مرخصی استحقاقی و غیبت‌های غیرمجاز. Monday.com برای مدیران کسب‌وکار این امکان را فراهم می‌کند، تا به‌طور موثر برنامه‌های کاری را اصلاح کنند و بهره‌وری را افزایش دهند.

ویژگی‌های Monday.com

مهم‌ترین ویژگی‌های این نرم‌افزار عبارتند از:

بیشتر بخوانید: ویژگی‌های مهم یک سیستم مدیریت حضور و غیاب پرسنل کارآمد!

بررسی نرم افزار حضور و غیاب جهان گستر
بررسی نرم افزار حضور و غیاب جهان گستر

برای مشاورۀ رایگان، در اولین فرصت با شما تماس می‌گیریم.

-

بررسی نرم افزار حضور و غیاب جهان گستر

این نرم‌افزار مبتنی بر وب طراحی شده است و به‌صورت یک سیستم یکپارچه حضور و غیاب و مدیریت کارکنان عمل می‌کند. با به‌کارگیری این نرم‌افزار می‌توانید از امکاناتی چون گزارش‌های کاربردی و متنوع، ثبت ورود و خروج از نقاط مختلف، ردیابی غیبت و تاخیر، درخواست مرخصی، پیگیری اضافه‌کاری، تقویم شمسی و میلادی و … بهره‌مند شوید.

با بررسی نرم افزار حضور و غیاب جهان گستر، متوجه خواهید شد که این نرم‌افزار قابلیت یکپارچه‌سازی با دستگاه‌های حضور و غیاب و سیستم حقوق و مزایا را برای شما فراهم می‌کند. همچنین امکان ورود سفارشی برای شیفت‌های کاری، چرخه حضور، تعیین قوانین ورود/خروج، کسر مرخصی و تعطیلات برای هر کارمند در دسترس است.

اگر می‌خواهید فرآیندهای منابع انسانی سازمان خود را هوشمندسازی کنید، این نرم‌افزار به‌راحتی این کار را برای شما انجام می‌دهد. مدیران با استفاده از آن، گزارش‌های دقیقی از عملکرد کارکنان خود به دست می‌آورند و می‌توانند بر اساس آن‌ها برنامه‌ریزی‌ها و تصمیم‌‌گیری‌های دقیقی داشته باشند. در کل می‌توان گفت نرم‌افزار حضور و غیاب جهان گستر، یک راه‌حل همه‌جانبه برای تسهیل و خودکارسازی بسیاری از فرآیندهای سازمانی است و می‌تواند در وقت و هزینه شما صرفه‌جویی زیادی داشته باشد.

ویژگی‌های نرم افزار حضور و غیاب جهان گستر پارس

از ویژگی‌های این نرم‌افزار می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

سخن پایانی

در این مقاله به بررسی نرم افزار حضور و غیاب برتر پرداختیم و پنج نرم‌افزار محبوب و کارآمد را به شما معرفی کردیم. نرم‌افزارهای حضور و غیاب، مزایای فراوانی برای سازمان‌ها و شرکت‌ها به همراه دارند و می‌تواند بسیاری از فرآیندهای آن‌ها را که به‌صورت دستی انجام می‌شود، خودکارسازی کنند. همچنین استفاده از این نرم‌افرارها در وقت و هزینه سازمان‌ها صرفه‌جویی می‌کند و بهره‌وری آن‌ها را افزایش می‌دهد.

شرکت جهان گستر پارس، به‌عنوان یکی از شرکت‌های پیشرو و دانش‌بنیان در طراحی و تولید سیستم‌های حضور و غیاب، افتخار دارد که این سیستم‌ها را با بهترین کیفیت و بالاترین کارایی عرضه می‌کند. نرم‌افزار حضور و غیاب جهان گستر پارس، قابلیت شخصی‌سازی برای سازمان‌ها و شرکت‌های بزرگ و کوچک را دارد و به‌عنوان یک نرم‌افزار منحصربه‌فرد و کارآمد در بازار شناخته می‌شود. برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

فاکتورهای مهم در انتخاب بهترین نرم افزار حضور و غیاب چیست؟

۱. قابلیت استفاده ۲. دسترسی از طریق تلفن همراه ۳. یک‌پارچه سازی ۴. قیمت

انواع نرم افزار حضور و غیاب برتر چه مواردی است؟

نرم‌افزار Deel
نرم افزار حضور و غیاب Connecteam
نرم‌افزار Homebase
نرم‌افزار Monday.com
نرم افزار حضور و غیاب جهان گستر

منابع: + +