دستگاه حضور و غیاب، ابزاری است که به سازمان‌ها کمک می‌کند حضور کارکنان خود را پیگیری و ساعات کاری آن‌ها مدیریت کنند. این دستگاه‌ها نقش مهمی در کاهش خطای انسانی، صرفه‌جویی در زمان و هزینه، افزایش دقت، بهبود رضایت و حفظ کارکنان و بسیاری موارد دیگر دارند. برخی از دستگاه‌های حضور و غیاب امکان ارتباط با شبکه را دارند و می‌توان داده‌های ذخیره‌شده در آن‌ها را به‌صورت آنلاین به رایانه مورد نظر انتقال داد. در این راهنما قصد داریم، نحوه اتصال دستگاه حضور و غیاب به شبکه را به شما آموزش دهیم. پس تا انتها همراه ما باشید.

منظور از دستگاه حضور و غیاب دارای پورت شبکه چیست؟

منظور از آن، دستگاه‌های حضور و غیابی هستند که مجهز به پورت شبکه یا TCP/IP شده‌اند و امکان ارتباط آنلاین را فراهم می‌کنند. از طریق این پورت می‌توان به داده‌ها و اطلاعات حضور و غیاب ذخیره‌شده در دستگاه، به‌صورت بلادرنگ دسترسی داشت و آن‌ها را به رایانه دلخواه انتقال داد. بدین ترتیب دیگر نیازی نیست که هربار برای تخلیه اطلاعات، از فلش مموری استفاده کنید.

منظور از دستگاه حضور و غیاب دارای پورت شبکه چیست؟
منظور از دستگاه حضور و غیاب دارای پورت شبکه چیست؟

بیشتر بخوانید: نحوه تخلیه اطلاعات دستگاه حضور و غیاب چگونه است ؟

مزایای دستگاه حضور و غیابی که به شبکه متصل می‌شود چیست؟

دستگاه‌هایی که دارای پورت TCP/IP هستند و می‌توان آن‌ها را به شبکه متصل کرد، مزایای بسیاری به‌همراه دارند که برخی از آن‌ها عبارتند از:

مزایای دستگاه حضور و غیابی که به شبکه متصل می‌شود چیست؟
مزایای دستگاه حضور و غیابی که به شبکه متصل می‌شود چیست؟

روش اتصال دستگاه حضور و غیاب به شبکه

برای این‌که بتوانید دستگاه حضور غیاب را به شبکه متصل کنید، باید مطمئن شوید که دستگاه دارای پورت TCP/IP است. پس از این‌که از این مورد اطمینان حاصل کردید، می‌توانید آن را به شبکه یا به مودم وصل کنید.

برای اتصال دستگاه حضور و غیاب به شبکه، باید مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. آداپتور برق را به دستگاه و به پریز برق وصل کنید.
  2. یک سر کابل اترنت را به پورت LAN دستگاه و سر دیگر را به روتر یا سوئیچ متصل کنید.
  3. دستگاه را روشن کنید و منتظر بمانید تا بوت شود.
  4. دکمه Menu را روی دستگاه فشار دهید و رمز عبور را وارد کنید.
  5. Network Settings و سپس TCP/IP Settings را انتخاب کنید.
  6. دستگاه را روی رنج شبکه قرار دهید و یک IP خالی روی آن بفرستید.
  7. پس از این‌که Ping برگشت، لازم است که از نرم‌افزار مخصوص استفاده کنید که البته امکان اضافه‌شدن آن به نرم‌افزار ویندوزی نیز وجود دارد.
  8. اکنون از طریق نرم‌افزار به شبکه متصل شوید.
  9. برای ذخیره تنظیمات و خروج از منو، OK را فشار دهید.
  10. اکنون دستگاه باید به شبکه متصل و آماده استفاده باشد.

بیشتر بخوانید: روش اتصال دستگاه حضور و غیاب به شبکه

سخن پایانی

در این راهنما تلاش کردیم به زبان ساده، نحوه اتصال دستگاه حضور و غیاب به شبکه را توضیح دهیم. دستگاه‌های حضور و غیابی که دارای پورت شبکه هستند، مزایای زیادی را برای سازمان‌ها به ارمغان می‌آورند. با اتصال این دستگاه‌ها به شبکه می‌توان به داده‌های حضور و غیاب کارکنان به‌صورت بلادرنگ دسترسی داشت و آن‌ها را تجزیه و تحلیل کرد. همچنین امکان به‌روزرسانی و تنظیمات از راه دور نیز وجود دارد. در صورتی که سوالی در این زمینه دارید، کارشناسان شرکت جهان گستر آماده‌اند تا نکات و راهنمایی‌های لازم را در اختیار شما قرار دهند.

سوالات متداول

منظور از دستگاه حضور و غیاب دارای پورت شبکه چیست؟

دستگاه‌های حضور و غیابی هستند که مجهز به پورت شبکه یا TCP/IP شده‌اند و امکان ارتباط آنلاین را فراهم می‌کنند.

مزایای دستگاه حضور و غیابی که به شبکه متصل می‌شود چیست؟

۱. دسترسی آنلاین به داده‌های حضور و غیاب ۲. امکان نظارت از راه دور مدیران ۳. امکان به‌روزرسانی دستگاه از راه دور ۴. امکان انجام تنظیماتی آنی مانند تغییر منطقه زمانی، تنظیم ساعت و… ۵. امکان اتصال دستگاه به سیستم حقوق و دستمزد ۶. امکان تجزیه‌و‌تحلیل نحوه حضور و ساعات کارکنان به‌صورت لحظه‌ای ۷. صرفه‌جویی در زمان